2013. augusztus 9.

Sárgadinnye pármai sonkával

Egy hihetetlenül egyszerű, hűsítő, mégis igen elegáns előételt hoztam ma nektek. Életemben először még gyerekkoromban ettem ilyet, egy külföldön élő ismerősünk mutatta meg, hogy hogyan is kell igazán élvezni a sárgadinnyét. (amúgy bevallom, nem igazán szeretem a sárgadinnyét, de így, pármai sonkával gyakorlatilag bármikor hajlandó vagyok megenni akár egy egész dinnyét is! :-)
Aztán persze betört Magyarországra is az elit finomság és gyre több fogadáson, éttermekben lehetett vele összefutni.
Az egyik legfontosabb összetevője a sonka, ugyanis egyszerű gépsonkával nem működik, csak a hajszálvékonyra szeletelt füstölt sonkával. Nem muszáj pármainak lenni, mi például a Montenegróban vett njegosi sonkával is ugyanúgy élveztük, sőt!
És persze a sárgadinnye sem mellékes, bár ott sajnos elég lutri a vétel, de ha van egy édes, finom sárgadinnyénk, mellé finom füstölt sonkánk, máris nyert ügyünk van.

Hozzávalók:
sárgadinnye
pármai sonka (vagy bármilyen, vékonyra szeletelt füstölt sonka)
fogpiszkáló

A recept igen egyszerű: Félbevágtam a sárgadinnyét, egy evőkanállal kivájtam a magokat, majd a fél dinnyéket 4 szeletre vágtam (összesen 8 szeletet kaptam) és mindegyik szeletet egy éles késsel levágtam a héjáról. Majd a kis gerezdeket 6 kockára vágtam. Ezután a sonkákat is vékony csíkokra vágtam (kb olyan széles legyen, mint a dinnyekocka), és már csak össze kellett rakni. Mindegyik dinnyére egy fogpiszkáló segítségével tűztem egy-egy darabka sonkát.
Fogyasztás előtt alaposan lehűtöttem és jéghidegen kínáltam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...