2013. augusztus 30.

Mandulás-csokoládés brownie eperrel/szederrel

Annyira megkívántam valami csokisat. És ilyenkor elsőként mindig egy finom brownie ugrik be. És, hogy most kicsit más legyen, tettem bele mandulaforgácsot és a nyáron eltett eperbefőttem epreit. Akkora sikere volt, hogy pillanatok alatt elfogyott, így 2 nap múlva csinálnom kellett egy másikat. Ebbe friss szedret tettem, szintén hatalmas sikert aratva!
Nem is szaporítom tovább a szót, mivel egy brownie-ról kizárólag szuperlativuszokban tudok beszélni. Így csak annyit: ez maga a mennyország!

Hozzávalók 25*35 cm-es tepsihez:
300 gramm jó minőségű étcsokoládé
300 gramm vaj
4 tojás
200 gramm cukor
1 teáskanál vaníliakivonat
160 gramm finomliszt
1 csipet só
1 marék mandulaforgács
700 gramm friss eper /  házi eperbefőtt (ha nincs, akkor jó lesz a bolti konzerv is)
vaaagy 700 gramm friss szeder (málna, áfonya)


A csokoládét vízgőz fölött összeolvasztottam a vajjal, majd félretettem hűlni. Eközben egy másik tálban a tojásokat habosra kevertem (fehéredésig) a cukorral és a vaníliával. Amikor a csoki kihűlt (mert ugye nem akarunk csokis rántottát), hozzákevertem a tojásos masszát és alaposan összekevertem. Majd hozzáadtam a mandulaforgácsot. És ezután belekevertem óvatosan a lisztet is,  amit szintén alaposan, csomómentesen elkavartam.
Sütőpapírral kibélelt tűzálló tálba öntöttem, rátettem a félbe vágott epreket/szedreket és 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem.

Nem kell megijedni, kívül ugyan kérget kap, de belül ilyenkor még kicsit folyós. De kihűlés után az egész megszilárdul, a belseje ugyan puha marad, de semmiképpen nem folyós. Egy édes-ragacsos, csupacsokis finomság lesz a jutalmunk :-)

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...