2013. augusztus 24.

Kézműves Cukrászda Gyulán

Sógornőm felvetette, hogy ha már úgyis ráérünk, ugorjunk át Gyulára egy csajos napra és üljünk be a Kézműves Cukrászdába. Benne voltam, férjuram szerencsére bevállalta, hogy anyósomékkal együtt vigyáz a gyerekekre, úgyhogy elindultunk (természetesen a fényképezőgépet otthon hagytam, szerencse, hogy vittünk haza is a finomságokból)

Megérkeztünk, kívül asztalok, hatalmas napellenzőkkel, és az utca felé nyitott fagylaltozó, nyálcsorgató kínálattal. Már előre dörzsöltük a tenyerünket, hogy sütizés után milyen fagyikat együnk.

Aztán beléptünk. Egy hosszú pulton rengeteg sütemény várakozott arra, hogy megkóstoljuk. Úgy döntöttünk, hogy mindketten két-két sütit kóstolunk, és megfejeljük még egy-egy macaronnal a választott finomságokat.
Én lime-pitét és csokis-narancsos tortát választottam, Sógornőm csokoládé mousse tortát és vitamin szeletet. A macaron málnás és tonkababos volt.

Vitamin-szelet
Először mindketten a gyümölcsös édességgel kezdtük. Kata vitamin szelete frissítő volt, a pudingkrém felett, zselébe ágyazva rengeteg gyümölcs, nekem nagyon ízlett. AZ én lime-pitémre egyetlen szót találtam: mennyei. Egy kis tésztakosárkában selymes-citrusos krém, alatta nagyon vékony málnás réteg lapult, majd a tetejére vastag tojásfehérje-habréteg került, ami kiegyenlítette a savanykás ízeket. Nekem ez volt maga a tökély.

Lime-pite
Na, de ott vártak még a macaronok és a csokis sütik is. Következő tesztáldozataink a macaronok voltak. Nekem sajnos nem okoztak különösebb élvezetet, a krém finom volt benne, de a macaron-lapocskák rettenetesen szárazak.

Léptünk is tovább a csokis csodákhoz. Az én narancsos-csokis tortám megint telitalálat volt: ropogós ostyaréteg tette izgalmassá az amúgy krémes, puha édességet. A narancsos íz lehetett volna erőteljesebb is, de így is nagyon finom volt ez a torta.

Legvégére hagytuk a legfinomabbnak hittet, a csokoládé mousse tortát. Tömény csokoládé (nekem kicsit édes volt), de megvolt benne a mousse habos könnyűsége. Összességében nagyon finom volt, nem csalódtam benne.
Csokoládé-mousse torta
Természetesen nem akartuk kihagyni a családot sem az élvezetekből, így csomagoltattunk házi krémest, valamint Kata kedvencét: a csokimousset és az én egyértelmű nyertesemet: a lime-pitét.

Még elnyaltunk egy fagyit, a különleges tarhonyás fagyit választottuk, ami igazán meglepő, de hihetetlenül finom választás volt, majd hazatértünk a zsákmánnyal.

Otthon, a házi krémest kóstolva megállapítottam, hogy nekem még mindig a Kispesti Piac sváb házi krémese a nyerő.
Házi krémes
Összességében nagyon finom sütiket kóstoltunk, nálam egyértelmű nyertes a lime-pite.
Jövőre újabb tesztnek vetjük alá a cukrászdát, természetesen lesz róla beszámoló!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...