2013. augusztus 6.

Almás-szilvás pite

Anyósoméknál vödörszámra lehet szedni az almát, azt a kemény, zöldes, savanyú fajtát. A gyerekek meg vannak érte őrülve, minden nap megesznek kettőt, úgyhogy gondoltam egyet és sütit készítettem belőle.
És hogy igazán pikáns legyen, kevertem az almák közé szilvát, az egészet megszórtam fahéjjal, alaposan összeforgattam, majd így szórtam a tészta tetejére.
Hmmmm, próbáljátok ki, mert frissítő és fantasztikusan finom párosítás!

Hozzávalók: (35*25 tepsihez)
450 gramm liszt
280 gramm fruktóz (anyósom receptje 380 gramm cukrot ír, de a fruktóz édesebb, így kevesebb is elég belőle)
1 1/2 csomag sütőpor
150 gramm puha vaj
3 tojás
3 dl tej

50 dkg alma megpucolva, felkockázva a tészta tetejére
20 dkg magozott, félbevágott szilva a tészta tetejére
1 teáskanál fahéj
porcukor a díszítéshez

A hozzávalókat (liszt, sütőpor, fruktóz, vaj, tojás és tej) beletettem a robotgépem táljába, majd a keverővel kb 10 perc alatt csomómentesre kevertem.
Majd egy 25*35 centis tepsit kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a nyers tésztát és a tetejét jó sűrűn
teleraktam a fahéjjas szilvás almával. Majd 220 fokos sütőben 35-40 perc alatt aranybarnára sütöttem.
A sütőből kivéve hagytam kihűlni, majd felszeleteltem és porcukorral meghintve kínáltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...