2013. július 9.

Sárgabarackos-gyömbéres fagylalt

...a la Praliné Zsuzsi. Csak hogy teljes legyen a kép. Nos, Praliné Paradicsomban nem csak bonbonokkal és pralinékkel találkozhat az ember lánya, hanem bizony nyaranta igazi, házi készítésű - és nem mellékesen zseniális - fagylaltokkal és jégkrémekkel. Amikor megláttam ezt a jégkrémet, tudtam, nekem is meg kell csinálnom. Zsuzsi gyömbéres karamellje egyszer már nagyon bejött, ez sem lehet egy rossz dolog- gondoltam. És nem tévedtem, első helyre lépett elő nálam ez a finomság. Érdemes rögtön dupla adagot készíteni, legalább is én a dupláját vettem Zsuzsi receptjének és nem volt baj, mert így is elfogyott az utolsó kanálig.

Hozzávalók:
2 tojássárgája
2 dl habtejszín
1 dl tej
2 evőkanál cukor
fél centi vastag karika gyömbér
3 evőkanál házi baracklekvár
A tojássárgákat egy kis lábasban, kézi habverővel alaposan kikevertem a cukorral, majd hozzáadtam a tejszínt és a tejet és belereszeltem a meghámozott karika gyömbért. Majd feltettem a tűzre és alacsony lángon addig főztem, amíg be nem sűrűsödött amolyan sodó sűrűségűre.
Ezután belekevertem a baracklekvárt, elkevertem és hagytam kihűlni. Hűtőben 4 órán át alaposan lehűtöttem, majd fagylaltgépben krémes fagylalt állagúra kevertem.
Ha nincs fagylaltgép, akkor egy zárható műanyag dobozba tegyük a lehűlt krémet és tegyük be a mélyhűtőbe, ahonnan érdemes óránként kivenni és kézi habverővel vagy botmixerrel alaposan átkeverni, amíg a fagyi kellően meg nem dermed.

Tálaláskor a házi baracklekváromat csorgattam a tetejére. Hmmm, mennyei finomság!

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...