2013. július 10.

Rókagombás rizottó

Rég hoztam már új rizottós receptet. Az az igazság, hogy szinte minden héten készítek, de mostanában ismétlős korszakomban vagyok: vagy gombás, vagy zöldspárgás, vagy kagylós, vagy rákos rizottót eszünk.
Viszont pénteken, a piacon kaptam csodaszép, friss rókagombát, és mivel azt mondják, ha nem lenne szarvasgomba, a rókagomba tölthetné be íz szempontjából a heléyt, nem hagyhattama ki a rizottóból.
Tényleg isteni, egy baj van csak vele (mármint a rókagombával): meglehetősen borsos ára van. (400 Ft/10 dkg). Így kénytelen voltam beréni fél kilóval, aminek az egyik feléből készült ez a rizottó.

Hozzávalók 4 személyre:
250 gramm rókagomba
4 nagy marék rizottó rizs (kb 300 gramm)
1 liter zöldség alaplé
30 gramm vaj a sofrittohoz
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1,5 dl száraz fehérbor
50 gramm vaj a pihentetéshez
10 dkg reszelt parmezán sajt a pihentetéshez

A vöröshagymát, fokhagymát apróra vágtam, és 30 gramm vajon, valamint 2 evőkanál olívaolajon serpenyőben, lassú tűzön kb 10 perc alatt puhára pároltam (de semmiképpen nem pirítottam). 
Majd hozzáadtam a rókagombát és engedtem, hogy pár percig párolódjon, levet eresszen. Amikor elfőtte a levét, hozzáadtam a rizst,  amit nagy lángon szépen megkapattam, amíg a rizsszemek elkezdtek átlátszóak lenni. (ez kb 2 perc)
Majd közepesre vettem a lángot, hozzáöntöttem a fehérbort és hagytam, hogy a rizs magába szívja.
Ezután az előre elkészített, de a rizottókészítés alatt folyamatosan forrón tartott zöldség alaplevet merőkanalanként adagoltam a rizshez, mindig megvárva, hogy magába szívja az értékes levet. Közben finoman, lágyan kevergettem, masszíroztam a rizsszemeket, hogy minél krémesebbé váljon a rizottó.
Kb 20 perc alatt "al dente" lett (azaz a rizs kicsit roppanós maradt), ekkor elzártam alatta a gázt és hozzáadtam az 50 gramm vajat és a kevés parmezánt. Fedővel lefedve 3-4 percig hagytam olvadni.

Jó étvágyat hozzá!

4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Bizony-bizony. Nekem a legnagyobb kedvenc mindig a gombás rizottó lesz!

      Törlés
  2. Épp kezdtem hiányolni a rizottóidat...és lám! Jöhet nekem is! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van a tarsolyomban mindig egy-egy újdonság! Küldöm fénypostával :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...