2013. június 7.

Zöldséges quinoával töltött gömbcukkini

Nagy divat lett a cukkini ezen gömbformája, a piacon is sok árusnál láttam. A Lidl meg tele van vele már hetek óta. Egy darabig tudatosan ellenálltam: márpedig nálam a cukkini hosszúkás. Végül a fiaim csaptak le a kis gömbökre és túlkiabálva egymást harsogták, hogy "Anya, legyen ez a vacsora". Mit is tehettem volna, megadtam magam és vettem 6 szép darabot (gondolván a feneketlen bendőjű férfinépre)
A töltelék most kizárólag zöldségből állt, a fiúknak először nem is szóltam róla, csak amikor már elégedetten hümmögve falták a finomságot. Nos, a gömbcukkinik mind egy szálig (akarom mondani gömbig) eltűntek.

És hogy miért is írtam, hogy kizárólag zöldség a töltelék? Hiszen akkor mit is keres benne a quinoa? A quinoa igazából egy álgabona, ami a paraj és céklafélék családjába tartozik, így bátran nevezhetjük zöldségnek, magját mégis gabonaként hasznosítjuk. A quinoát érdemes beiktatnunk heti étrendünkbe, hiszen az egyik legtöbb vitamint és ásványi anyagot tartalmazó "gabonazöldség". Kiváló fogyókúrás étel, valamint lúgosító hatású és gluténmentes is. Az meg már csak hab a tortán, hogy minden esszenciális aminosavat tartalmaz.
És hogy hol is lehet beszerezni?
Nos, én az Aldiban szoktam feltölteni quinoa-készletemet. Ezután már nincs kifogás, bizony ki kell próbálni :-)

Hozzávalók:
6 gömbcukkini
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
100 gramm gomba (én barna csiperkét használtam)
2 paradicsom
150 gramm quinoa

bors
pirospaprika

A gömbcukkiniket megmostam, majd a tetejükről levágtam egy csinos kis kalapkát és egy evőkanál segítségével kivájtam a belsejüket annyira, hogy a héjon csak egy vékonyka cukkinihús-réteg maradjon. Ezt a belsőt aztán kockákra vágva félretettem.
A hagymákat megpucoltam, összevágtam apróra és kevés olajon megfuttattam. Majd hozzáadtam az összevágott gombát (én kockákra vágtam azt is, de lehet vékony szeletekre is) és hagytam, hogy a gomba levet eresszen. Majd rádobtam a szintén kockákra vágott paradicsomokat, sóztam, borsoztam, pirospaprikával meghintettem és fedő alatt addig főztem, amíg egy jó szaftos alapot nem kaptam. Ezután beleraktam a félretett cukkini-belsőt és kb 10 percen át pároltam fedő alatt (vagy amíg a cukkini-belső meg nem puhul). Végül hozzáadtam a quinoát, hozzáöntöttem még másfél deci vizet és addig főztem, amíg a qoinoa félig meg nem puhult (ez elég rövid idő, kb 7-8 perc).
Beledobáltam az összetépkedett mozzarellát és átkavartam a tölteléket.
Aztán egy kanál segítségével mindegyik gömbcukkinit megtöltöttem töltelékkel (én még tettem mindegyik tetejére egy finom, camembert-típusú sajtot is) és 200 fokos sütőben kb 25 perc alatt készre sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...