2013. június 17.

Tojásos nokedli

Legelslegeslegnagyobb kedvencem, nem is értem, miért nincs róla recept???
Igazából ezt érzésre szoktam csinálni, de múltkor kimértem, szóval most grammra pontos receptet kaptok, bár a hozzáadott folyadék mennyisége megint csak érzés. Mivel itthon a fiúk körében eddig nem volt kedvenc, így ritkán készítettem, de drága Maja barátnőm mindig ellátott, ha éppen készített a családjának, ezért nem szenvedtem őrjítő hiányt. Mivel Maja nokedlije tökéletes állagú számomra, így a tészta bekeverése előtt gyorsan felhívtam, hogy mi a trükk, mire annyit mondott csak barátosném, hogy "hagyd kicsit folyósabbra!"
Nos, így tettem és tényleg nagyon finom lett!

Íme a recept 4 személyre:
25 dkg liszt
2 egész tojás

víz

a kész nokedlihez:
5 felvert tojás

A lisztet egy hatalmas tál közepébe mértem, a közepébe mélyedést vájtam az öklömmel és ide ütöttem a két tojást, illetve a sót is ide szórtam, egy nagy csipettel. Majd egy fakanállal elkezdtem kevergetni, közben a másik kezemben már előre kikészített pohár víz várakozott, hogy lassan, apránként beleöntsem. Vigyázni kell vele, mert az elején cselesen úgy tűnik, mintha kevés lenne a víz, de a fakanállal erőteljesen keverve, egyre lágyabb lesz a  tésztánk.
Akkor jó, ha a fakanállal megemelve nyúlik legalább 10 centit és csak utána pottyan vissza a tálba.

Utána már egyszerű dolgom volt: vizet forraltam és nokedliszaggatón beleeresztettem a tésztadarabkákat a forrásban lévő vízbe, majd vártam 5 percet és kiszedtem egy tálba a már kész nokedlit. Én mindig zsírral szoktam tapadás-mentesíteni: megint volt a hűtőben kacsazsír, ezt kevertem bele a forró nokedlibe, amitől még finomabb lett a tészta.

A kész nokedlihez egy mély serpenyőt felforrósítottam, beleöntöttem a nokedlit, amjd, amikor már forró volt, a felvert tojásokat hozzáadtam és addig kevertem, amíg a tojás rántotta állagúra össze nem állt a nokedlin.

Szigorúan fejes salátával kell enni, finom ecetes-cukros lével leöntve a salátaleveleket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...