2013. június 25.

Tejfölös padlizsánsaláta

Ezt a salátát még évekkel ezelőtt láttam a Stahl konyhájában, de persze elfelejtettem felírni a receptet, így muszáj volt rögtönöznöm. Szerencsére az én drága uramnak annyira bejött, hogy azóta minden évben, ha beköszönt a meleg, megkérdezi: mikor csinálsz padlizsánsalátát?
És most bizony itt volt a kánikula rendesen, ráadásul Gyömbérék is emlékeztettek a csodás joghurtos padlizsánsalátájukkal, hogy itt az ideje az enyémet is elkészíteni.
Én általában sült húsok mellé kínálom köretként, de magában is kitűnő saláta.

Hozzávalók 4 személyre:
2 közepes padlizsán
450 gramm zsíros tejföl
2 csipet só
1/2 lime leve
extra szűz olivaolaj
6 gerezd fokhagyma
bors

A padlizsánok végeit levágtam, majd apró kockákra vágtam (a héjjával együtt), majd egy serpenyőbe 2 evőkanál olívaolajat öntöttem, beledobtam a pucolatlan gerezd - tenyérrel kissé megnyomott - fokhagymákat és hagytam 1 percig pirulni. Ettől csodás, fokhagymás olajat kapunk, később pedig én ki szoktam nyomni a megsült fokhagymát a héjából és a padlizsánhoz keverem.
Aztán beledobtam a kockára vágott padlizsánokat, sóztam és alaposan átforgattam, hogy mindegyik kockára jusson egy kevés az olajból. Ha kevésnek találjuk a serpenyőben lévő olajat, lehet még önteni rá, de óvatosan, mert a padlizsán rengeteg olajat képes felvenni.
Kb negyed óra pirítás után a padlizsánkockák megpuhultak és meg is pirultak kicsit. Akkor jó az állaga, ha krémesen puhává válik.
Ekkor átszedtem egy papírtörlővel kibélelt tálra, így a felesleges zsiradék is lekerült róla. Kiválogattam belőle a fokhagymákat és a puha belsőt kinyomtam. Majd, amikor már langyos volt a padlizsán, átszedtem egy mélye tálba, hozzáadtam a kinyomott sült fokhagymákat, a tejfölt, meglocsoltam a lime levével, borsoztam és alaposan összekevertem. Ha kell, még lehet sózni is rajta.
Tálalás előtt érdemes pár órára hűtőbe tenni, hogy igazán hideg legyen és alaposan összeérjenek benne az ízek!

TIPP: A tejfölt le lehet cserélni jó minőségű, sűrű joghurtra is, de mi jobban szeretjük tejföllel, mert valahogy krémesebb.

1 megjegyzés:

  1. Itt az alkalom, hogy kipróbáljam a padlizsánt salátaként is. Csábító:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...