2013. június 6.

Ricottás-eperszószos piskóta

Tegnap vettem epret, de a családnak nem volt kedve sokat enni belőle, így egy része megmaradt. Betettem a hűtőbe, de ma reggel rápillantva láttam: ezt ma muszáj megenni. Mivel már nem volt túl friss állapotban, gondoltam, szószt készítek belőle. Volt itthon ricotta és mascarpone (hétvégére vettem, de sajna a hétvégi parti elmarad, így krémek rajtam maradtak volna), úgyhogy az alap megvolt.
És ekkor jött az én kisebbik fiam"Anya, kérek piskótatallért" Én meg a homlokomra csaptam, micsoda zseni a fiam!
Lehet kapni a boltban piskótatallért, ami egyrészt nagyon kényelmes megoldás, másrészt még az "E" parásoknak is (mint én) megfelelő, mert csak búzaliszt, tojás és víz keveréke.

Így már csak össze kellett rakni és kész is lett ez a nem túl könnyű, de annál finomabb desszert.

Hozzávalók:
kb 400 gramm eper (vagy eperkonzerv)
3 evőkanál porcukor (eperkonzerv esetén ebből kevesebb)
1 csapott evőkanál vaníliás pudingpor

250 gramm ricotta
250 gramm mascarpone
4-5 evőkanál porcukor

kb 1/2 zacskó piskótatallér

10 gramm étcsokoládé a díszítéshez

Az epret megmostam, lecsumáztam és egy lábasba tettem. Krumplinyomóval összenyomkodtam, majd a cukorral és pudingporral összekevertem és elkezdtem melegíteni. Kb 10 perc után már szép, piros és zselés állagú lett, így lezártam alatta a gázt és hagytam kihűlni.

Egy edényben a ricottát, mascarponét és cukrot kikevertem és belekevertem az eperszósz felét is. Majd következett az összerakás. Egy jénai tál aljára tettem egymás mellé a piskóta tallérokat, erre jött a ricottás krém, majd a tetejére egy kiskanállal csepegtettem összevissza a maradék eperszószt. Végül az egészet lezártam piskótatallérokkal.
Egy kis zacskóba tettem az összetört étcsokoládét, amit mikróban felolvasztottam, végül csak egy apró nyílást kellett vágnom a zacskó sarkán, így a kifolyó étcsokival tetszés szerint díszítettem az eperszószos piskótát.
Utána betettem a hűtőbe dermedni, tálaláskor már jó hideg volt.


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...