2013. június 24.

Meggyes pite

Múlt hétvégén anyósoméknál rengeteg meggyet szedtünk és hatalmas vödrökkel hoztunk haza meggyet és cseresznyét is. Ilyenkor, a rengeteg meggyből anyósom mindig készít legalább egy adagnyi meggyes pitét (de van, hogy kettőt is), mi meg pillanatok alatt befaljuk. A pitéje eszméletlenül egyszerű: mindent egy tálban összekeverni, beönteni a sütőpapírral bélelt tepsibe,megszórni meggyel, majd 40 perc múlva kihúzni a sütőből, várni, amíg kihűl, aztán jól megenni!
Minimális munkával isteni finomság készíthető, viszonylag kevés idő alatt, úgyhogy érdemes kipróbálni. Javaslom a kánikulában inkább az esti órákban megsütni és reggel az egész családot a friss, puha meggyes pite várja az asztalon.

Hozzávalók: (35*25 tepsihez)
450 gramm liszt
280 gramm fruktóz (anyósom receptje 380 gramm cukrot ír, de a fruktóz édesebb, így kevesebb is elég belőle)
1 1/2 csomag sütőpor
150 gramm puha vaj
3 tojás
3 dl tej

60 dkg magozott meggy a tészta tetejére
porcukor a díszítéshez

A hozzávalókat (liszt, sütőpor, fruktóz, vaj, tojás és tej) beletettem a robotgépem táljába, majd a keverővel kb 10 perc alatt csomómentesre kevertem.
Majd egy 25*35 centis tepsit kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a nyers tésztát és a tetejét jó sűrűn
teleraktam a magozott meggyel. Majd 220 fokos sütőben 35-40 perc alatt aranybarnára sütöttem.
A sütőből kivéve hagytam kihűlni, majd felszeleteltem és porcukorral meghintve kínáltam.


4 megjegyzés:

  1. De jó nektek, itt nincsenek meggyfák:( Anyukám sok meggyes pitét sütött, finom volt, a tiéd is isteni lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :-) Hú, én nem is tudom, mit csinálnék meggy nélkül! De gondolom az áfonya kárpótol, ugye? :-)

      Törlés
  2. Hmmm- imádom a meggyes pitét; rám ma este vár néhány kg magozásra ... mármint meggy, nem pite :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Uhh, Ági, együtt érzek veled, én már szerencsére túlvagyok rajta! :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...