2013. május 8.

Ratatouille másként

A ratatouille (ejtsd: rátátúj) nem más, mint egy francia zöldséges egytálétel, azaz francia lecsó. Van benne hagyma, cukkini, padlizsán, paradicsom és paprika és isteni! Hozzáteszem, az eredeti francia étel kicsit bonyolultabban készül, mint az enyém, külön-külön meg kell pirítani egy serpenyőben a hozzávalókat, végül összeforgatni, kicsit még együtt rotyogtatni, esetleg kevés időre sütőbe tolni. Nos, én meglehetősen leegyszerűsítettem a dolgot, egyszerre ment minden a sütőbe.

Azzal indult a napom, hogy én ezt megcsinálom. De tekintve a három hihetetlenül telhetetlen férfigyomrot, gondoltam jól felturbózom. Ezért hát kinyitottam a kamrát, majd a hűtőt és megalkottam az én zöldséges egytálételemet. Az alap persze maradt, nem tértem el a hagyományos recepttől, de a hozzáadott plusz alapanyagok igazán fantasztikus magaslatokba emelték a ratatouille-t.

Hozzávalók 4 személyre:
1 fej vöröshagyma
1 szál póréhagyma
4 gerezd fokhagyma
3 közepes cukkini
2 nagy padlizsán
3 közepes burgonya
3 paradicsom
1 kaliforniai paprika
250 gramm bacon szalonna felkockázva
1 camembert sajt
20 dkg reszelt trappista
olívaolaj

bors

Minden zöldséget megmostam, majd kb 3*3 centis kockákra vágtam a cukkinit és a padlizsánt. A vöröshagymát felkarikáztam, a póréhagymát is. A fokhagymagerezdeket négyrét vágtam, a paradicsomokat először négybe vágtam, majd minden szeletet még félbe. A kaliforniai paprika is kockákra vágva várt sorsára. A burgonyát meghámoztam és picike kockákra vágtam, mert több idő kell neki a megsüléshez, így kisebb darabként kb ugyanakkor lesz kész, mint nagyobb kockányi cukkini és padlizsán társai.
Minden zöldséget egy nagy, tapadásmentes tepsibe tettem, rászórtam a kockabacont, az apróra összevágott camembert sajtot, végül meglocsoltam olívaolajjal, sóztam, borsoztam és két kezemmel mindent alaposan összekevertem.
200 fokra előmelegített sütőben kb 30 percig sütöttem,  majd kihúztam a tepsit, megszórtam a reszelt trappistával és újabb 10-15 percre visszatoltam (amíg a trappista szépen be nem olvadt a zöldségek közé.

10 perc alatt befalta a siserehad és kérdőn néztek rám: "Nincs több?"

4 megjegyzés:

  1. :) én is nagyon szeretem! Annál nincs is nagyobb dicséret, mint a repeta kérése!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ez a Ratatouille recept! Én még csirkehúst is szoktam elősütés után beletenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, ez szuper ötlet, legközelebb kipróbálom!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...