2013. május 30.

Afrikai harcsás-zöldspárgás rakott krumpli

Ez a rakott krumpli kicsit más, bár a krumpli és tojás megmaradt,a kolbászt lecseréltem sonkára, és a tetejére afrikai harcsa filét és tejszínes zöldspárgát tettem. A végeredmény olyan jó lett, hogy párom szerint ezentúl csak ilyen rakott krumplit csináljak. Nos, ez egy igazi kolbászrajongótól hatalmas dicséret! És bár tudom, a kolbászos verzióról úgysem tudna lemondani, de néha-néha bizony jól esik egy kevésbé gyomrot terhelő változat!

Hozzávalók 4 személyre:
6 közepes burgonya
2 fej vöröshagyma
6 db keményre főtt tojás
6 szelet füstölt, főtt sonka

bors
3 afrikai harcsafilé
250 gramm zöldspárga
4 dl tejszín
1 egész tojás
20 dkg reszelt trappista

A burgonyákat héjában megfőztem, megpucoltam, majd vékony karikákra vágtam. A vöröshagymát megpucoltam és szintén vékony karikákra vágtam. A főtt tojásra szintén a karikára vágás várt.
Majd egy tepsi aljára leraktam egy sor krumplit, erre jött a főtt tojás, amit sóztam, borsoztam és megszórtam a reszelt trappistával. Erre raktam a karikára vágott hagymát, majd jöttek a sonkaszeletek, végül az egészet lezártam a krumplikarikák másik felével.
Ennek a tetejére tettem a kisebb darabokra vágott harcsaszeleteket, majd megszórtam a 3-4 centis darabokra felvágott zöldspárgával. (előtte persze a zöldspárga aljából a fás részt letörtem, majd alaposan lemostam)
A tejszínt az egész, nyers tojással jól elkevertem, sóztam és meglocsoltam vele a harcsás rakott krumplit.
220 fokos sütőben kb 30 perc alatt készre sült.

2 megjegyzés:

  1. Nálunk csak én mennék vele, egy emberre pedig nem lehet elkészíteni, úgyhogy legközelebb gondolj rám :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...