2013. április 21.

Narancsos mascarponehab tésztakosárkában

Annyira megörültem, amikor találtam még egy üveg narancslekvárt a kiskamrámban. Sajnos az utolsó a télen vett kezeletlen narancsból készített lekvárkáimból, így méltó véget szántam neki.
Egy része tegnap rosé kacsamellen végezte, kevés mézzel összekeverve és a sülő húsra csorgatva. Másik része pedig ebben az isteni habos, könnyű mascarponés édességben lelte utolsó perceit, hatalmas örömet okozva ezzel a családnak.
Nem kell hozzá sok minden és pillanatok alatt kész van, a legnehezebb mutatvány talán a hab felverése, vagy a leveles tészta felvágása....nem is tudom:-)
Szóval vágjatok bele, nagyon finom, savanykás nyári édesség.

Hozzávalók:
1 csomag előre kinyújtott leveles tészta
120 gramm mascarpone
1,5 dl tejszín
2 teáskanál méz
3 evőkanál narancslekvár + 6 teáskanálnyi a díszítéshez

Elővettem a 6 darabos muffinsütő formámat és a sütőt előmelegítettem 200 fokosra.
A leveles tésztát 12 négyzetre vágtam, 1-1 tésztanégyzetet tettem egymásra átlósan, majd mindegyik muffinformába beraktam ezt a "dupla" levelestésztát. (igazából nekem túl vékony lett volna, ha csak egy darabka tésztát teszek egy mélyedésbe, ezért tettem össze 2 tésztát egymásra és így béleltem vele a formát)
Kb negyed óra alatt aranybarnára sütöttem, majd, amikor kihűlt, szépen kiszedtem és tálcra raktam őket.
Majd a mézet összekevertem a narancslekvárral és ezt belekevertem a mascarpone krémbe. Végül felvertem a tejszínhabot és először csak a felét forgattam óvatosan a narancsos mascarponéba, majd beleforgattam a másik felét is, persze vigyázva, hogy a habos állag megmaradjon.
A krémet hűtőbe tettem, majd közvetlenül tálalás előtt tettem bele mindegyik tésztakosárkába 1-1 evőkanállal a mascarponehabból, a tetejét pedig 1-1 teáskanál narancslekvárral, valamint kevés mézzel díszítettem.

Remélem kedvet kaptatok hozzá!

5 megjegyzés:

  1. Én kedvet kaptam hozzá! Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit, meglátod, tényleg nagyon finom:-)

      Törlés
  2. Egyet értek abszolút, ennél méltóbban nem lehetett volna búcsúztatni az utolsó narancslekvárt! :)))

    VálaszTörlés
  3. Kedvess Marka, boszorkányosan egyszerű és igen csak finom:-)) Tetszenek a sütijeid, máskor is jövök. A sütés főzés klub "cimlapképéről" jutottam hozzád. Még mindent nem láttam, de majd jövögetek és gasztrókirándulók a finomságaid között!:-)Szép napot! Tücsi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...