2013. április 15.

Medvehagymás csirkecomb kukoricapehely-bundában brokkoli fasírttal

Ez egy fantasztikusan finom, ropogós bundába bújtatott sült csirkecomb, amit bátran ajánlok azoknak, akik rántott húsra éheznek, de nem akarnak olajban sütni, viszont valami nagyon ropogósat szeretnének!
Ragasztóanyagnak pedig medvehagyma-krémet választottam, ami fantasztikusan kiegészíti ezt a különleges sült-rántott húst.
Jójó, a hús már megvan, de mi legyen a köret. Szinte elfeledkeztem a  hűtőmben lapuló brokkoliról, de szerencsére férjem rákérdezett, így gondoltam egy merészet és fasírtot készítettem belőle!
A család ezt az ételt is megszavazta a "bármikor készíthetem" listára.

Hozzávalók 4 személyre:
8 csirke felsőcomb kicsontozva, bőr nélkül
medvehagymás pesto
natúr kukoricapehely

hozzávalók kb 25 kis fasírthoz:
1 nagy brokkoli
3 evőkanál zsemlemorzsa
tej
vöröshagyma
2 evőkanál reszelt trappista

Elsőként a combokat megmostam, kifiléztem és leszedtem a bőrét. Majd besóztam és felhasználásig hűtőbe tettem. Majd feltettem egy lábasban vizet forrni, és amikor már lobogva forrt, beleraktam a rózsáira szedett brokkolit és kb 10 percig forraltam. Ezalatt a brokkoli már kezdett megpuhulni, de a szára még kicsit keményebb maradt. Ekkor egy szűrő segítségével kivettem a brokkolit a vízből, egy villával nagyjából összetörtem, de hagytam benne nagyobb (1 centis) darabokat is.
A zsemlemorzsát annyi tejjel kevertem össze, hogy sűrű tejbegríz állaga legyen, majd alaposan összekevertem a brokkolival. Hozzáadtam még 1 apróra vágott vöröshagymát és 2 evőkanál reszelt sajtot is, majd kicsit még sóztam, jól összekevertem és pingponglabda nagyságú golyókat formáztam belőle.
Sütéskor ezeket a golyókat két tenyerem közé véve kicsit összenyomkodtam és pár evőkanál olívaolajon aranybarnára pirítottam mindkét oldalát.
A húsokat - kivéve a hűtőből - 2 evőkanál olívaolajon egy széles serpenyőben elősütöttem (azaz mindkét oldalukat aranybarnára pirítottam kb 2-2 perc alatt). Ezután mindkét oldalukon vékonyan megkentem a medvehagyma pestoval, majd natúr kukoricapehelybe forgattam és sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem és 220 fokos sütőben még 30 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...