2013. április 9.

Baconos lazacfilé csicsókarösztivel

Minap annyira bejött a burgonyaköntösben sült lazacszelet, hogy úgy gondoltam, ezt bizony muszáj lesz baconnel is kipróbálni. SZerencsére lapult még a mélyhűtőben pár szép lazacfilé és anyósoméktól is megkaptam az utolsó darab csicsókákat, így nem is volt kérdés, a lazac mellé csicsókaröszti jár.
Nagyon gyors és egyszerű étel, ajánlom mindenkinek, ráadásul mind a lazac, mind a csicsóka nagyon egészséges étel. Egyébként csicsókát még mindig lehet piacon kapni, talán még a héten elérhető lesz, úgyhogy nincs kifogás, irány a piac és tessék felkutatni az utolsó csicsókákat!

Hozzávalók
a baconos lazachoz:
4 szelet kb 125 grammos lazacfilé
4-6 szelet vékony baconszalonna-csík
bors

a csicsókarösztihez:
500 gramm csicsóka
1 evőkanál liszt
1 tojás
10 dkg reszelt sajt

bors
chili

A lazacfiléket megmostam, majd papírtörlővel leitattam róluk a nedvességet. Borsoztam, majd mindegyiket betekertem baconszalonnába és a hűtőbe tettem pihenni.
Közben a csicsókát a nagylukú reszelőn lereszeltem, hozzáadtam a lisztet, a tojást, a reszelt sajtot, a chilit és a borsot, majd sóztam és alaposan összekevertem. Egy széles serpenyőben 1-2 evőkanál olajat melegítettem, hozzáadtam 50 gramm vajat és amikor a vaj is elolvadt, az egész csicsókás masszát a serpenyőbe kotortam és alaposan szétterítettem, megnyomogattam. Kb 7-8 percig pirítottam az egyik oldalát, majd egy tányért fektettem a tetejére, ráfordítottam a félig sült rösztit és óvatosan a még meg nem sült felével visszacsúsztattam a serpenyőbe. (azaz megforgattam)
Ezalatt egy másik serpenyőt szárazon (azaz olaj vagy bármilyen más zsiradék hozzáadása nélkül) felhevítettem és amíg a röszti másik fele sült, a baconos lazacfilék mindkét oldalát 3-3 percig pirítottam. A baconból elég zsiradék fog kisülni ahhoz, hogy kellően megpirulhasson. Mire a lazac elkészült, a röszti is ropogósra sült, így egyszerre tálalhattam őket!
Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

  1. Micsoda színe van annak a röstinek!

    VálaszTörlés
  2. Nálunk oldalborda rajong a lazacért,na én is megeszem ám,:)) Csicsókából még nem csináltam rösztit,de kifogom próbálni,mert főzve már készítettem, de úgy nem igazán jött be nálunk.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...