2013. március 20.

Ünnepre! Húsvétra!

Éva, a Takarékos konyha blog írója új játékot talált ki a gasztrobloggerek közt. Éva leírta egy bejegyzésben, hogy náluk milyen finomságok kerülnek idén Húsvétkor az asztalra és továbbadta a stafétát 2 bloggernek, akiknek szintén a húsvéti menü összeállítása a feladatuk, majd a staféta újbóli átadása. Nos, így került hozzám a staféta Zsuzsától, a teller-cake blog zseniális tortáinak és süteményeinek alkotójától.

És hogy nálunk mi fog az asztalra kerülni. Rengeteg finomság, mivel nálunk családi hagyomány, hogy húsvétkor az egész család összejön. És megosztjuk a konyhai feladatokat, így pár dolgot én készítek, pár dolgot anyósom és pár dolgot apósom.

Előételek:
1. Tojáskocsonya
Tavaly óriási sikert aratott a tojáskocsonya, amit Gabojsza blogján láttam először és olyan kreatív (és finom) volt, hogy idén ismét kérte a család. Igen, tudom, nagyon macerás, de érdemes elkészíteni, mert aki meglátja, annak tuti leesik az álla!

2. Medvehagymás csicsóka saláta
Apósom minden évben elkészíti húsvétkor, remélem a múlt hétvégi hatalmas hó nem tette tönkre teljesen a medvehagymát.


3. Töltött tojás
Szintén apósom feladata minden évben a töltött tojások elkészítése. Imádom, mert mindenféle finomságot tesz bele, hatalmas ízkavalkád! Érdemes elkészíteni, mert ötletesen variálható, laktató és nem mellékesen mutatós finomság a húsvéti asztalon.


4. Húsvéti lazactekercs
Ezt az ételt idén készítettem először, és annyira finom, hogy biztosan jut mindenkinek egy szép "répa" húsvétkor. Nagyon jópofa, igazi ünnepi harapnivaló, szerintem próbáljátok ki, mert egyszerű elkészíteni - bár tudom, kicsit bonyolultnak tűnik. De kalandra fel, ezzel az étellel bezsebelhetjük a sok dicséretet!
5. Sárgatúró
Ezt a finomságot sokáig nem ismertem, de most igazi kedvenccé vált, így semmiképpen nem hiányozhat az ünnepi asztalról!

Levesek:
1. Galambleves
A leveseket mindig anyósom készíti el - zseniálisan. A kedvencem a galambleves, ami gyakran kerül húsvétkor az asztalra. Remélem a hosszú hétvége alatt most is elkészíti!


2. Csurgatott tojásleves medvehagymával
Nagyon egyszerű, sokak szerint szinte paraszti étel, de szerintem szuper húsvéti leves. Annak idején a menzán lehetett borzasztó ízű tojásleveseket enni és egészen addig, amíg meg nem kóstoltam anyósom tojáslevesét, bennem az a szörnyű íz élt. PErsze azóta nagyon szeretem, főleg, mert házi tojásból készül, aminek - ugyebár - nincs párja!

Főétel:
1. Mézes sonka
Tavaly óriási sikert aratott ez az édes-sós finomság. Nagyon omlósra sikerült, így idén is biztosan felkerül a menükártyára:-)
Viccet félretéve, a sonka sosem maradhat le az ünnepi asztalról, így biztosan fogok sütni egy szép darabot, mézes mázzal a tetején!


2. Sült kacsacomb
A hétvégén biztosan kerül az asztalra kacsasült, mivel anyósoméknál szaladgál egy pár az udvaron, így ritkán marad ki bármilyen ünnepi asztalról. De csöppet sem bánom, imádom a sült kacsát, így ez is jól fog esni húsvétkor.

3. Báránysült
Idén ismét szeretnék bárányt sütni. Tavaly a combja került az asztalra, idén a rozmaringos bárányborda volt a fő finomság. Jövőre talán jöhet a gerinc vagy a lapocka, majd meglátom :-)


4. Aszalt szilvás nyúlterrine
A terrine tavaly akkora siker volt, hogy idén is el kell készítenem. De most kacsából fogom és zöldségekkel. És persze fent lesz a receptje a blogon:-) Addig is olvasgassátok az aszalt szilvás változatot.

Édességek:
1. Répatorta
Az ünnepi asztalról nem maradhat el a répatorta,igazi nyúlcsalogató finomság. Bár még csak a muffin receptjét tettem fel, de ugyanezt a tésztát fogom tortaformába önteni. Természetesen a répatorta receptje is megtalálható lesz a blogon, addig is próbáljátok ki a muffint és ha ízlik, jöhet a torta! :-)

2. Húsvéti tojáslikőrös torta
Most hétvégén készítettem el ezt az isteni tortát, ami szerintem bármelyik ünnepi asztalon tökéletes édesség lenne. Nos, igen, ez tényleg kicsit macerás, de ha elkészítitek és megkóstoljátok, már nem is jut eszetekbe a sok keverés-kavarás:-)

3. Tojáslikőrös bonbon
Természetesen lesz egy kis bonbon is, méghozzá tojáslikőrrel töltve.  Húsvétkor is jó alkalom elkezdeni a bonbonozást, úgyhogy hajrá, próbáljátok ki és meglátjátok, nem is olyan nagy ördöngösség, de az eredmény mindent felülmúló!


És természetesen az ünnepi asztal elmaradhatatlan résztvevője a csodás, omlós-foszlós húsvéti fonott kalács, ami akár édességnek, akár előételnek, vagy csak egy finom húsvéti reggeli részeként is emeli az ünnepi asztal fényét!


Nos, nálunk ezek a finomságok mindenképpen ott fognak díszelegni az asztalon. És hogy másnál mi lesz az ünnepi menü? Ezennel átadom a  stafétát Gabynak, a Rubin konyhája bloggerének és Erikának, a Sütök-Főzök bloggerének, mert nagyon kíváncsi vagyok, ők milyen finomságokkal készülnek a Húsvétra!


8 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nem semmi ez a sorozat:) Van itt minden szemnek - szájnak nagy örömére:)

    VálaszTörlés
  3. Mit meg nem tennék egy meghívásért Hozzátok, Húsvétra! ;-) Minden csodás, de ha őszinte akarok lenni két helyen ki is hagyott a szívem egy ütemet: az a mézes sonka....és az a tojáslikőrös bonbon.....fantasztikusak! Köszönöm, hogy elkészítetted ezt a csábító listát! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért én sem utasítanék vissza egy meghívást hozzátok, neked is csodás a menüsorod. A tejfölös süllőnél mosolyogtam, mert pont aznap csináltam, amikor te közzétetted a húsvéti listádat :-) A sünbonbonnál pedig nekem is voltak szívproblémáim: vad kalimpálásba kezdett :-)

      Törlés
  4. Ajajj mennyi mennyei finomság! Azt a kocsonyát meg kellene próbáljam:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, szerintem csináld meg, mert egyrészt nagyon finom, másrészt eszméletlen jól néz ki! Az tény, hogy macerás, mert minden belevalót egy paró lukon kell betömködni, szóval én is elvoltam vele pár órát:-D De nagyon megéri!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...