2013. március 22.

Tapenade

Hogy mi is az a tapenade? Egy dél-francia (egészen pontosan provence-i) olívabogyó pástétom, melyet sokféleképpen lehet ízesíteni.
A "tapeno" szó kapribogyót jelent, így már lehet is sejteni, hogy az olívabogyó mellett a kapribogyó is szerephez jut ebben az isteni krémben.
A hozzávalókat vagy mozsárban vagy botmixerrel érdemes összetörni, de vigyázzunk a botmixerrel, ne legyen teljesen pürés a krém, maradjanak benne darabkák is.
Pirítóson tálalva egyenesen mennyei eledel, pláne, ha akad még mellé egy pohár vörösbor...hmmmm.

Hozzávalók:
180 gramm fekete olívabogyó
2 evőkanál kapribogyó
80 ml olívaolaj
1 szardellafilé
bors
1 gerezd fokhagyma

Az összetevőket alaposan összezúzzuk, esetleg pár csepp citromlével is ízesíthetjük, majd grillserpenyőben, kevés olívaolajon megpirított pirítóssal tálaljuk.

Ugye milyen egyszerű! Próbáljátok ki, aztán kérek beszámolót is! :-)

2 megjegyzés:

  1. Egyszer készítettem olajbogyó-krémet - igaz abban sem kapribogyó, sem szardellafilée nem volt - de ízlett a társaságnak - nekem bejött ; de egy emberre babrás

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, 1 hétig eláll a hűtőben letakarva vagy zárható edényben. Én is nagyobb adagot készítettem, szerintem kb 3-4 alkalommal fog elfogyni. De tény, hogy érdemes pl vendégváráskor elkészíteni :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...