2013. március 23.

Lazac ropogós burgonyaköntösben, póréhagyma mártással.

Hmm, megint egy hangzatos név, és ez most tényleg egy kicsit bonyolult ételt takar, de tényleg csak kicsit bonyolult ám.
Gordon Ramsey "Mennyei halételek" című könyvében találtam ezt a receptet, és nem csalódtam benne! Életemben nem ettem ennyire finom lazacot: szaftos, omlós, ízes, egyszóval mennyei!
Ha nem akartok kínlódni a burgonyaköntössel, akkor szerintem próbáljátok ki anélkül, sima sült krumpli körettel. A lényeg úgyis a finom, "medium" lazacsteak-en van! És azt bizony semmi sem bírja beárnyékolni!

Hozzávalók:
4 db 150 grammos lazacszelet
2-3 nagy,  hosszú burgonya
100 gramm vaj
2 evőkanál olívaolaj

A póréhagyma mártáshoz:
2 póréhagyma nagyon apróra vágva
2 evőkanál olvasztott vaj
1/2 teáskanál currypor
4 evőkanál száraz fehérbor
200 ml tejszín

bors

A lazacszeleteket sóztam, borsoztam, majd félretettem. A burgonyákat meghámoztam, majd éles késsel szinte papírvékony szeleteket vágtam belőle (ezt akár zöldséghámozóval is elvégezhetjük). Érdemes olyan szeleteket vágni, amik szinte beborítják a lazacot. Nekem egy lazacfilé szelethez 2-3 vékony burgonya kellett, hogy bele tudjam tekerni.
Miután a burgonyaszeletek megvoltak, egy serpenyőben felolvasztottam a 100 gramm vajat, amihez 2 evőkanál olívaolajat is adtam, hogy ne égjen meg könnyen. Majd közepes lángon mindegyik burgonyaszeletet megmártottam a forró vajban és kb 2 percig sütöttem, de vigyáztam, nehogy színt kapjon. Éppen, csak meg kell puhulnia a vajban. Majd a vajból kivéve hagytam kicsit hűlni, ezután pedig körben rátekertem a lazacszeletre 2-3 burgonyacsíkot úgy, hogy teljesen körbe legyen véve a hal.
Majd betettem a hűtőbe 1 órára a csomagocskákat. Mielőtt letelt volna az 1 óra, kivettem és megkentem olvasztott vajjal mindegyik csomagocskát, majd visszatettem még pár percre, hogy rádermedjen a burgonyacsíkokra a vaj.

Ezalatt az 1 óra alatt elkészítettem a póréhagyma mártást. Egy lábasban felmelegítettem 2 evőkanál vajat és alacsony lángon megpároltam benne az apróra vágott póréhagymát. Amikor a hagyma már puhává vált, hozzáadtam a curryt és alaposan elkevertem. Majd jöhetett a 4 evőkanál bor, amivel 2 percen át tovább főztem a hagymát.
Végül sóztam, borsoztam, beleöntöttem a tejszínt és kb 5 percen át gyöngyöztettem, amíg a mártás be nem sűrűsödött.

Ezután már csak a lazacszeletek voltak hátra: kivettem a csomagokat a hűtőből, majd egy nagy, tapadásmentes serpenyőt felhevítettem. Amikor elég forró volt, beletettem a lazaccsomagokat és mindkét oldalát 3-3 percig sütöttem, amíg a krumpli aranybarna színűvé nem vált. Majd papírtörlőre szedtem, ez felitatta a felesleges zsiradékot.
 Tálaláskor a póréhagyma mártásra halmoztam a lazac-csomagot.


Jó étvágyat hozzá!



2 megjegyzés:

  1. Gordon sokat vendégeskedik Nálad :) remélem nem hagyod, hogy ott is csúnyán beszéljen :) finomságos lett!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem az ételeit, eddig bármit készítettem tőle, tényleg isteni lett! És itt bizony csak szépen beszélhet :-)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...