2013. március 7.

Kókuszleves húsgolyókkal

Tegnap este már éppen nyúltam a távirányító felé, hogy kikapcsoljam a TV-t és célba vegyem a hálószobát, de véletlenül rossz gombot nyomtam meg és a TVPaprikára kapcsoltam. Éppen Gordon tevékenykedett szorgalmasan, azt magyarázta, hogy a húsgolyó milyen jól jöhet és fagyasztani is érdemes, mert így csak elő kell kapni és kisütni és szuper!
Aztán, miközben ásítva nyomtam volna a piros gombot, felvillant a képernyőn a soron következő étel Ramsey módra és olyan gusztusos volt, ahogy valami sárgás mártásban ücsörögtek a húsgolyók, hogy muszáj volt gyorsan papírért futni és mindent felírni.

Hozzávalók kb 12 húsgolyóhoz:
500 gramm darált hús (én pulykát vettem)
100 gramm zsemlemorzsa
1 közepes fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma

bors
tej
olívaolaj

a leveshez:
2,5 dl húsleves alaplé
2 dl kókusztej
1 csipet koriandermag
3-4 kardamommag szétnyomva
1 kávéskanál fahéj
1 teáskanál kurkuma
2 csipet szárított chili
5-6 vékonyra szelt gyömbérkarika

1 evőkanál olívaolajon megfuttattam a finomra vágott hagymát és fokhagymát, majd a darált húshoz adtam. Sóztam, borsoztam, majd egy külön tálkában a zsemlemorzsához annyi tejet adtam, hogy tészta állagú masszát kapjak. Ezt is a darált húshoz adtam és nagyon alaposan összegyúrtam, hogy minden hozzávaló jól elegyedjen. Ha jól eltaláljuk a tej arányát a morzsához, akkor nem is kell tojást adni a húsmasszához. A masszából kb golflabdányi (picit talán kisebb) golyókat formáztam.

Ezután egy széles serpenyőbe olívaolajat öntöttem (úgy kb 5 evőkanálnyit), majd a forró olajba tettem körben a húsgolyókat. Majd a serpenyő közepébe, az olajra szórtam a fűszereket, kicsit elkavartam, hagytam, hogy cseppet piruljanak, ezalatt az összes húsgolyót megfordítottam. Majd hozzáöntöttem a húsleves alaplét, alaposan összekevertem a közepén, vigyázva a serpenyő szélén sorakozó húsgolyókra, hogy a tetejüket ne érje a leves, hadd maradjanak ropogós aranybarnák. Kóstolgattam, még kevés chilit és sót adtam hozzá, majd hagytam felforrni. Ezután hozzáöntöttem a kókusztejet, amitől fantasztikusan sűrűvé vált a leves. Ezt is elkavartam, megkóstoltam, de már nem kellett semmit hozzáadni. Kb 10 percen át rotyogtattam, ezalatt a húsgolyók is átfőttek.
A lángot lezárva még kevés citromlét csöpögtettem a leveshez, ismét kóstolás, majd egy mélytányérba először a levest szedtem ki (Óvatosan megbillentettem a serpenyőt), erre kerültek a gombócok, szépen barnára pirult tetejükkel felfelé.

Próbáljátok ki, nagyon különleges ízű, gazdag és telt leves!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...