2013. március 8.

Barbecue szósz

Úgy döntöttem, kicsit feldobom a sült marha oldalast és nem döntöttem rosszul. A választásom egy nagy klasszikusra esett, méghozzá a tipikus amerikai barbecue szószra. Egy időben csak a boltokban láttam, aztán rájöttem, hogy menni fog ez nekem itthon is. És milyen igazam lett: férjuram órákon át dicsérte a szószt - és persze a marhaoldalast is.
Lássuk hát a receptet.

Hozzávalók:
100 gramm paradicsompüré (boltban konzervben kapható, nekem szerencsére van házi:-)
1 csipet füstsó
2 teáskanál fehérborecet
4 teáskanál barnacukor
2 gerezd zúzott fokhagyma
1 fej fehérhagyma apróra vágva
worchestershire szósz

bors
chili

A hagymát és a fokhagymát apróra vágtam, majd 1 evőkanál olívaolajon feltettem párolódni. Amikor már jó puha lett, rászórtam a cukrot és hagytam, hogy rákaramellizálódjon. Ettől egy sűrű hagymás masszát kaptam, amit fehérborecettel és paradicsompürével lazítottam fel. Sóztam, borsoztam és 1 csipet füstsót is hozzátettem a füstös íz végett. Szárított chilit is tettem hozzá, hogy pikánsan csípős legyen, de nem vittem túlzásba, mert nem szeretem a sárkány-hatást (tűzokádás)
Majd addig főztem, amíg a szósz be nem sűrűsödött, végül worcestershire szósszal még ízesítettem.

A barbecue szósz fantasztikusan finom, ha húsokat grillezés előtt jól megkenünk vele és hagyjuk rásülni. De a fiaim szerint ez magában is finom (egy egész tálkával ettek meg a sült marhaoldalas mellé:-)


Remélem sikerült a bolti szószt kiváltanom nálatok is erre a pikáns finomságra.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...