2013. március 21.

Avokádós mangó sushi

Nemrég vettem ragacsos rizst az Ázsia Bt-ben és kipróbáltam az ananászos ragacsos rizst, amit a Padthai wokbárban ettem. Isteni lett és én menthetetlenül beleszeretettem a ragacsos rizsbe. Ez egy nagyon magas keményítőtartalmű rizsfajta, és nem lehet pergősre főzni. Ázsiában nagyon közkedvelt, hiszen gondoljunk csak bele, mennyivel könnyebb pálcikával ragacsos rizst, mint pergős rizst enni.
Ilyen ragacsos rizst használnak a sushihoz is, amivel én már jó ideje szemezek. De mivel az igazi sushi készítésébe még nem mertem belevágni, gondoltam, először egy könnyű, gyümölcsös sushit készítek, amolyan édességet. Az eredmény nagyon dekoratív és igen finom lett!
Semmi ördöngösség nincs benne (kivéve, hogy be kell hozzá szerezni a ragacsos rizst, mert normál rizzsel nem működik), fázisfotókkal is illusztráltam a bejegyzést, hogy mindenkinek sikerüljön ez a különlegesség.

Hozzávalók 2 tekercshez (amiből kb 16 sushiszelet lesz):
300 gramm ragacsos rizs
400 ml kókusztej
1 dl tejszín
3-4 evőkanál cukor
1 avokádó
1 érett mangó

A ragacsos rizst a főzés előtt minimum 1 órán át áztattam vízben, majd a vizet leöntve róla, ráöntötem a kókusztejet és a tejszínt, hozzáadtam a cukrot és kb 30 perc alatt nagyon alacsony lángon puhára és jó sűrűre főztem (fedő alatt!).

Ezután megvártam, amíg langyos lesz, közben egy frissentartó fólia darabot levágtam és az asztalra tettem. Erre a téglalap alakú folpackra halmoztam a ragacsos rizst, szintén téglalap alakban kb akkorára, hogy, ha a közepére rakok egy sor avokádót, akkor feltekerve a rizs mindenhol befedje a zöld finomságot.
Ezután először a rizs egyik oldalát, majd a másik oldalát is felhajtottam és szorosan becsomagoltam a fóliába. Majd pár órára hűtőbe tettem. Amikor teljesen kihűlt és megkeményedett, kicsomagoltam a fóliából, a tetejére mangószeleteket fektettem, majd csinos kis sushi-szeleteket vágtam belőle.
Igazán egyszerű, mégis nagyon különleges édesség ez, próbáljátok ki, nem fogtok csalódni!


Ha pedig valakinek nincs kedve bajlódni a hajtogatással, töltögetéssel, akkor pohárba is el lehet készíteni ezt az édességet. A pohár aljára halmoztam apró kockákra vágott mangót, majd erre jött egy réteg ragacsos rizs. Ezt követte az apró kockákra vágott avokádó, ismét egy réteg rizs és a tetejét apró kockákra vágott mangóval szórtam meg!


2 megjegyzés:

  1. Ezt egész biztosan kipróbálom; nagyon izgalmas az avokádó - mangó kombó! Szuper vagy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, és nagyon finom. Csak arra figyelj, hogy az avokádó ne legyen hangsúlyos. De tuti ízelni fog!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...