2013. március 6.

Avokádós bébipolip saláta

Ismét avokádó, gondolom már kezditek megszokni. De semmi aggodalom, ahogyan megjelenik a piacon a spárga, máris minden receptem a spárgáról fog szólni. Én már csak ilyen vagyok, az aktuális étel-szerelmet addig nyüstölöm, amíg csak lehet!
A csarnokbéli Halasnál vettem bébipolipot, ami ugyan bébi volt, de nem annyira nagyon bébi, mint a múltkor, így kicsit szétdaraboltam a csápjait. A gyerekek teljesen meg voltak őrülve érte, vicces volt, ahogy a 2 évesem kiabálja, hogy "Kéjek méd pojipot!" És ámulatomra nem játszani akart vele, hanem vadul tömte be a szájába, majd vigyorogva megismételte a "kéjek méd pojipot" varázsigét.
Szóval bátran mondhatom, nálunk ez a saláta nagyon bejött, még ha most pár gasztroszakértő csóválja is a fejét, hogy polip, meg avokádó együtt??!! Igen, miért ne? Ha minden szeretünk benne, hadd jöjjön!

Hozzávalók:
2 szép jégsaláta levél a tálaláshoz
fél jégsaláta vékony laskára vágva
1 avokádó meghámozva és apró kockákra vágva
30 dkg bébipolip
3 gerezd fokhagyma
50 gramm vaj
1 evőkanál olívaolaj
fél citrom leve

bors
1 dl fehérbor

A jégsalátát feldaraboltam és egy nagy tálba tettem, majd összevágtam az avokádót és a salátára dobtam. Sóztam, borsoztam az egészet, leöntöttem kevés olívaolajjal és fél citrom levével és két kezemmel alaposan összeforgattam. (persze lehet ám két kanállal is, de én imádok az ételben túrni, így valahogy jobban érzem - és ez most hülyén fog hangzani, de így van - az ízeket)
A bébipolipokat megpucoltam (azaz a fejrészt eltávolítottam, figyeltem a csőrre is, mert volt már hozzá "szerencsém" pár étteremben), majd 1 evőkanál olívaolaj és a vaj olvasztott keverékén átforgattam, közben mellé dobtam az összevágott fokhagymát is. Sózni felesleges, hiszen annyi sós lét ereszt ki magából, hogy csak na.
Aztán kb 2-3 perc után ráöntöttem 1 dl száraz fehérbort és fedővel letakarva pároltam kb 10 percen keresztül. Utána még fedő nélkül főztem tovább addig, amíg az alatta lévő mártás teljesen be nem sűrűsödött, majd a salátára szedtem és alaposan összekevertem.

A titok ennyi, a saláta mennyei!

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...