2013. február 15.

Rakott kelkáposzta kölessel

Még a múlt héten készítettem, de csak ma volt időm megírni a bejegyzést! Eszméletlenül rá vagyok állva a kölesre, szinte minden nap eszem valamilyen formában. Próbálom beiktatni, hiszen nemcsak, hogy az egyetlen lúgos kémhatású gabonaféle, de nem tartalmaz glutént, így pl lisztérzékenyek is fogyaszthatják.
Nagyon magas az ásványianyag tartalma, így erősíti az immunrendszert. Szépíti és erősíti a hajat és a körmöket is, ráadásul állítólag az idegrendszerre is igen jótékony hatással van. Ami bizony, két rosszaságos ördögfióka mellett néha elkel ám! :-)
És ha mindez még nem volt elég, nem csak sós, hanem édes ételek is készíthetőek belőle. Gondoljunk csak a köleskására! Egy kis vaníliával megbolondítva akár a régi tejbegríz helyett is adhatjuk gyermekeinknek.

De térjünk csak vissza a rakott kelkáposztára. Régen mindig rizzsel dúsítottam, de gondoltam, most ezt is kipróbálom kölessel. Vegetáriánusok kihagyhatják belőle a darált húst, helyette lehet beletenni több paradicsomot, és más zöldségeket. Én azért beletettem a husit, hiszen mégiscsak  3 éhes férfigyomrot kell telerakni:-)

Hozzávalók:
1 nagy fej kelkáposzta
700 gramm darált hús
4 marék köles (érdemes átnézni, ne maradjon benne hántolatlan mag)
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 paradicsom
olívaolaj

bors
kakukkfű
pirospaprika
1 nagy doboz tejföl
reszelt trappista sajt

Kevés olívaolajon az apróra vágott vöröshagymát megpároltam, majd hozzáadtam a zúzott fokhagymát és a kockára vágott paradicsomot és hagytam, amíg a paradicsom szétfő. Majd következett a darált hús, amit jól összekeverve a hagymás alappal, hagytam alaposan megfőni, majd megszórtam pirospaprikával, sóztam, borsoztam, hozzászórtam friss kakukkfű leveleket és felöntöttem 3 dl vízzel. Ebbe szórtam a 4 marék hántolt kölest és addig főztem, amíg a köles puha nem lett. (néha pótolni kellett kevés vízzel).
Közben a kelkáposztát vékony csíkokra vágtam és beleszórtam egy nagy tepsibe, majd a kész húsos ragut hozzáöntöttem és az egészet alaposan összekevertem.
A tetejére egy nagy doboz tejfölt öntöttem szét, majd megszórtam sajttal és 200 fokos sütőben aranybarnára sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...