2013. február 20.

Mandarinos-cukkinis sült cékla, baconbe tekert camembert-es csirkecombbal

Miután párszor már sikerült elég cirkalmas névvel illetnem az ételeimet, ezért próbálok mindig egyszerű és rövid elnevezést használni. De ennél az ételnél nem tudtam rövidebb névvel előhozakodni, úgyhogy ez van, ezt kell biza szeretni:-)
(De hívhatjátok céklás csirkecombnak is!)
De térjünk is a lényegre: a céklát régebben igazából csak savanyúságként fogyasztottam, el nem tudtam képzelni pl levesnek vagy salátának, vagy köretnek. Aztán egyre több ételembe csempésztem bele és nagyon bejött. Mára pedig már nincs olyan hét, hogy valamit ne készítenék belőle.
Ez a mostani étel is egy új kreálmány, nagyjából azt használtam, amit a konyhában találtam: cékla, cukkini és mandarin...na meg kevéske méz, csak hogy megbolondítsam a sós-csípős ízhatást.
És persze a férfiaknak is akartam kicsit kedveskedni, ezért pár csirkecombot gyorsan lebőröztem és kicsontoztam, a belsejébe camembert sajtot dugtam és betekertem bacon szalonnába. Ilyen egyszerű, de nagyszerű. És hogy izgalmas legyen a csirke is: egy tepsibe tettem mindent, így a cékla és a mandarin összefolyó levében párolódott a csirkecomb, finomságos plusszt adva neki!

Hozzávalók:
4 csirke felsőcomb
4 csík baconszalonna
4 szelet camembert
2 nagy cékla, vékony karikákra vágva
1 közepes cukkini, vékony karikákra vágva
1 mandarin kifacsart leve és kanállal kikapart húsa
1 evőkanál méz

bors
chilikrém

A combokat - mint már fent leírtam - lebőröztem, kicsontoztam, sóztam és borsoztam, majd ment a közepükbe a szelet camembert és a végén jól bebugyoláltam a baconszalonnával.
A combokat egy tepsi egyik felébe halmoztam. A másik felébe pedig elkezdtem lerakni egy réteg karikára vágott céklát, amire jött egy sor karikára vágott cukkini, majd só, bors. Ezután újabb réteg cékla, megint cukkini és a sort ismét cékla zárta. Ezt is sóztam és borsoztam.
Majd egy kis tálkába facsartam a mandarin levét, egy kanállal kikapartam a héjában maradt húst is, ehhez csorgattam 1 evőkanál mézet és 1 teáskanál chilikrémet (amit még a Rosinante Fogadó karácsonyi vásárán vettem) és alaposan összekevertem. Ezzel a csípős-édes-savanykás öntettel alaposan meglocsoltam a rakott céklát, majd az egész tepsit letakartam alufóliával és 40 percre 200 fokos sütőbe tettem. 40 perc után leszedtem róla az alufóliát és további 20 percig sütöttem, amíg a cékla és a combokon lévő bacon meg nem pirult.
Nagyon egyszerű és fantasztikusan izgalmas ízkombináció, próbáljátok ki!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...