2013. február 11.

Krémes rakott krumpli

Van már nekem rakott krumpli receptem, ráadásul eddig úgy voltam vele, hogy jól bevált, nagyon finom, család által is sokszor visszatapsolt étel ez! Néha bizony jó, ha valami igazán magyaros étel kerül az asztalra. És ez bizony az, sőt, házi étel a javából! Apósom házikolbásza, saját tyúkok csodás tojásai, saját termesztésű krumpli. Éppen csak a tejföl bolti, de az is tejboltból való, jó sűrű, krémes és zsíros tejföl. Igazi tehénkéből!

Szóval az alapanyagok már megvolt pár napja, és ekkor jött az én barátnőm egy adag - kóstolónak szánt - rakott krumplival. Életemben nem ettem ilyen finomat! Minden egyes krumpli be volt vonva a krémes tejföllel, az ízek olyan csodásan keveredtek, ahogy nekem a rétegzéskor még sosem.
Nem is bírtam magammal, rákérdeztem, és Maja megosztotta a nagy titkot, amit ő is az anyósától tanult (ezúton is köszönöm Maja és Magdi!).
És mivel beleegyezett a közzétételbe, így most én is megsúgom ezt a hihetetlen egyszerű, mégis nagyszerű trükköt Nektek!
Fogadjátok szeretettel!

Hozzávalók:
8 szem közepes burgonya
TIPP:figyeljünk rá, hogy kb egyformák legyenek, előfőzésnél  a kisebb ne főljön túl, amíg a nagyobb még nyers marad!
8 keményre főzött tojás
2 fej vöröshagyma
kolbász
1 nagy doboz tejföl
kockára vágott baconszalonna

bors
pirospaprika
reszelt trappista sajt


A krumplikat megfőztem, meghámoztam és karikára vágtam.
TIPP: a krumplit a forrásban lévő vízben kb 10 percig főzöm, aztán gyorsan leöntöm róla a forró vizet és előre behűtött jégkockákkal teli vízzel öntöm le, majd pár percig állni hagyom. Utána egyetlen mozdulattal le lehet húzni a héját.
Tojásokat szintén megfőztem és tojásszeletelővel azokat is felvágtam vékony karikákra, akárcsak a kolbászt. A vöröshagymákat megpucoltam, szintén karikára vágtam.

Ezután egy serpenyőben a kolbászszeleteket addig pirítottam, amíg jól ki nem sült belőle a zsír. A karikákat külön tányérra szedtem és a serpenyőben maradt kolbászzsíron megfonnyasztottam a hagymakarikákat. Ezután egy nagy, mély tálba öntöttem a krumplikarikákat, a tojáskarikákat, a kisült kolbászkarikákat, a kockabacont és a megfonnyasztott hagymát, ráöntöttem a nagy doboz tejfölt, sóztam, borsoztam (ha nem elég piros a kolbász zsírja, még pirospaprikát is lehet hozzá tenni) és nagyon alaposan összekevertem. A tejfölös szósz attól lesz olyan krémes,
Majd egy tűzálló tálba öntöttem az egész kulimászt, megszórtam reszelt trappistával és előmelegített sütőben kb 40 perc alatt készre sütöttem.

Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

  1. Hmmm - rakott krumpli - köszi, hogy elkérted és megosztottad velünk a receptet!!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...