2013. február 8.

Datolyás finomságok

Volt itthon karácsony óta egy nagy csomag datolyám. Magában annyira nem vagyok oda érte, ezért csak várt, várt a sorsára a kamrában.
Aztán valamelyik nap Jordániáról láttam egy filmet és ott mutatták, hogy a helyiek szeretik megtölteni a datolyát mindenféle finomsággal: dióval, mandulával, narancshéjjal...stb.
És gyúlt a fény, ez bizony fantasztikus lehet!
Úgyhogy nem sokat teketóriáztam, kimagoztam a datolyákat és már jöhetett is a töltés.

Hozzávalók:
1 csomag datolya (nekem 30 db volt benne)
marcipán
dió
sózatlan pisztácia
50 gramm étcsokoládé (én 85 %-ost használtam)

A datolyát kimagoztam, azaz az egyik hosszanti oldalába vágtam éles késsel egy rést, ott kiszedtem a magot, majd később ezen a résen át töltöttem.
A datolyákat 3 felé szedtem (nekem így 10-10-10 db lett) és elkezdtem megtölteni a 3 féle töltelékkel.
Az első 10 datolyába marcipángolyót nyomkodtam. A második tízbe sózatlan pisztáciát tettem (nekem szép hosszú datolyáim voltak, így mindegyikbe 2 szem pisztácia fért). A harmadik tizes datolyacsoportba pedig félbe vágott dióbelet tettem.

Majd megolvasztottam az étcsokoládét és mindegyik datolya egyik végét az olvadt csokoládéba mártottam.
Nagyon különleges és egészséges finomság, amivel alaposan meglephetjük vendégeinket. Az elkészítése nem tart tovább 20 percnél és letakarva sokáig eláll.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...