2013. január 3.

Rizottó bébipolippal


Ma A Halasnál jártam.... igen, a Csarnokban. És csodás bébipolipjai voltak. És frissek! És csábítóak! És én elcsábultam! :-) Mit is mondhatnék még, azonnal legnagyobb kedvencem, a rizottó jutott eszembe, és már kértem is 30 dekát az édes kis csáposokból.
Itthon aztán bőszen fellapoztam a Szakácsok könyvét, amiben mindenféle-fajta állat tisztítása/filézése/vágása képekkel illusztrálva és igen érthető módon van leírva. Gyorsan megkerestem a polipot (utoljára sajnos már vagy 2 éve volt poliphoz szerencsém, és nem akartam rajta hagyni semmi fölöslegeset, így biztosra mentem) Szóval a tudás birtokában irány a konyha és máris bővült a rizottó receptgyűjteményem egy újabb gyöngyszemmel.

Hozzávalók:
30 dkg bébipolip
300 gramm Arborio, Carnaroli vagy Vialone Nano  rizs
1 liter halleves alaplé (kockából is lehet csinálni, ha sietünk, de én inkább mélyhűtöttet veszek elő)
2 evőkanál olívaolaj
30 gramm vaj
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1,5 dl száraz fehérbor
70 gramm vaj a pihentetéshez
5 dkg reszelt parmezán sajt a pihentetéshez



Nem bonyolítottam túl a dolgot, fogtam a bébipolipokat és mindegyiknek levágtam a fejét (ez már nem kell), a csápokat pedig alaposan megmostam, majd kisebb darabokra vágtam.

A vöröshagymát, fokhagymát apróra vágtam és 30 gramm vajon, valamint 2 evőkanál olívaolajon, lassú tűzön kb negyed óra alatt puhára pároltam (de semmiképpen nem pirítottam).
Ehhez az úgynevezett "sofritto"-hoz adtam a bébipoipokat, amik a saját levükben főttek kb 5 percet, majd ehhez a polipos alaphoz adtam a  rizst,  amit nagy lángon szépen megkapattam, amíg a rizsszemek elkezdtek átlátszóak lenni. (ez kb 2 perc)


 Majd közepesre vettem a lángot, hozzáöntöttem a fehérbort és hagytam, hogy a rizs magába szívja.
Ezután az előre elkészített, de a rizottókészítés alatt folyamatosan forrón tartott halalaplevet merőkanalanként adagoltam a rizshez, mindig megvárva, hogy magába szívja az értékes levet. Közben finoman, lágyan kevergettem, masszíroztam a rizsszemeket, hogy minél krémesebbé váljon a rizottó.
Kb 20-25 perc alatt "al dente" lett (azaz a rizs kicsit roppanós maradt), ekkor elzártam alatta a gázt és hozzáadtam a 70 gramm vajat és a kevés parmezánt. Fedővel lefedve 3-4 percig hagytam olvadni, végül, a fedőt levéve a rizottóról, alaposan összekevertem és tálaltam.

Új kedvenc született, az eddigi rizottóim közül nekem most már ez ízlik a legjobban! Gondolom egészen a következő új rizottóig... :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...