2013. január 11.

Majorannás kacsaszárny fehérborban

Ismét kacsa került terítékre. Az anyósomtól kapott mélyhűtött csomagok mindig meglepetések, mivel nincsenek felcimkézve és az összefagyott húsokból nem derül ki mindig egyértelműen, hogy mi is van benne. Ami biztos, hogy kacsa. Jelen esetben pedig finom kacsaszárny lapult a zacskóban. Gondoltam, fantasztikusan fel fogja dobni a sült zöldség, főleg, ha fehérborban párolom együtt az egész kompániát. És bejött, de még mennyire. Nagyon finom, ízletes csirke és édes zöldségek kerültek a tányérunkra.
Csak azt sajnálom, hogy a  kép nem adja vissza a valós színeket!

Hozzávalók:
6 kacsaszárny

bors
majoranna
fokhagyma
2 dl fehérbor
2 sárgarépa
fél póréhagyma
6 csicsóka

A kacsaszárnyakat megmostam, megszabadítottam a maradék pihéktől, majd megtűzdeltem fokhagymával a húsos részeket, sóztam,borsoztam, megszórtam szárított majorannával és egy tűzálló tálba raktam.
Akkora tálat választottam, hogy csak a fele legyen  tele a húsokkal, a másik felébe a kockára vágott zöldségeket halmoztam, ezeket is megsóztam, a kezemmel jól összekevertem. Ezután 2 deci fehérbort öntöttem az egész egyvelegre, szorosan letakartam alufóliával és 180 fokon pároltam másfél órán át. Ezután levettem a fóliát, villával ellenőriztem, hogy elég puha -e a hús, leöntöttem róla az ízletes kacsazsírt (jó lesz reggelente a szendvicsbe) majd magasabb fokozatra kapcsoltam és megpirítottam a szárnyakat és a zöldségeket is.
Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

  1. Z imádná - oda van a szárnyért; majd megemberelem magam és elkészítem neki - köszi, Marka

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...