2013. január 22.

Krumplileves házi kolbásszal

Egy igazi farsangi ételt készítettem, azaz egészen pontosan a farsang végéhez kötődő levest hoztam nektek! 2013.02.13 idén hamvazó szerda, azaz a Nagyböjt kezdete. Ilyenkor igazán húshagyó étel lehet a krumplileves, aminek én most kevésbé böjti változatát készítettem el - kolbásszal. De természetesen a hús kihagyásával máris böjti étel kerekedik ebből a finom levesből!
Nagyon jó ízt ad neki a kakukkfű és a babérlevél, de nyugodtan lehet kísérletezni a fűszerezés terén is! 

Hozzávalók:
2 gerezd fokhagyma felkarikázva
2 sárgarépa felkarikázva
6 közepes burgonya felkarikázva

4 evőkanál tejföl
1 csapott evőkanál liszt
kakukkfű
babérlevél

bors
másfél liter zöldség alaplé
10-15 karika kolbász

Egy lábasban kevés olívaolajon megfuttattam a fokhagymát, majd hozzáadtam a répát és kicsit átpirítottam. Majd összekevertem a liszttel és felöntöttem a zöldség alaplével. Hozzáadtam a krumplit, a kakukkfüvet és 1 babérlevelet, majd addig főztem, amíg a krumpli meg nem puhult. Amikor már csak pár perc volt a teljes puhulásig, beletettem a kolbászkarikákat is és még kb 5 percig együtt főztem. A végén hozzáadtam a tejfölt (a hideg tejfölt egy kis tálkában csomómentesre kevertem egy kevés forró levessel), alaposan összekevertem és már kész is volt a krumplileves.
Jó étvágyat hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...