2013. január 21.

Kókusztejes ragacsos rizs ananásszal

Minap a Padthai wokbárban jártam. A bár zseniálisan van kitalálva - talán nem véletlen, hogy a mellette lévő kínai gyorsétterem totál üresen kongott, míg itt állandóan jöttek a vendégek. Nos, itt te magad választhatod ki, hogy milyen alaphoz milyen feltétet és milyen szószt adjanak. És utána a látványkonyhának köszönhetően végig is nézheted, ahogy pár perc alatt elkészítik az általad kreált ázsiai finomságot.
Itt történt, hogy édességként kókuszos ragacsos rizst választottam. És miután megettem a kacsahúsos, bambuszos rizstésztámat, belekóstoltam ebbe a számomra ismeretlen nassolnivalóba.
Fogalmam sincs, mennyire autentikus, de nekem eszméletlenül bejött. Még másnap is a számban éreztem az ízét és amikor hétvégén ismét az Ázsia Bt sorait róttam, és megláttam a ragacsos rizst, nem is tétováztam. Kókusztej volt itthon (nagy kedvencünk a brazil mokeka - zöldséges hal, aminek az egyik alapanyaga a kókusztej, így az mindig van itthon - és igen, nemsokára receptet is teszek fel erről a halról is), már csak mangó kellett. De mangó csak nagyon zöld és nagyon kemény volt, nem akartam elrontani egy éretlen gyümölccsel ezt az új kedvencet. Így az ananász mellett döntöttem, ami amúgy is volt itthon, mivel szerencsére egy édes darabot sikerült vennem.


Itthon aztán feltúrtam a netet egy épkézláb receptért. Hááát, mit is mondjak, vagy 10 féle elkészítési módot találtam (órákon át párolás, vízben főzés, majd kevés kókusztejjel nyakonöntés...stb), így egy egyszerű - és persze markásított - változatot választottam, amibe nem is kell olyan sok cukor. 
Így szombat este már ázott is a ragacsos rizs a vízben, vasárnapra pedig kész volt az ázsiai édesség!

Hozzávalók:
300 gramm ragacsos rizs
100 gramm cukor
500 ml kókusztej
csipet só
ananász/mangó

A rizst előző este beáztattam vízbe, majd másnap leöblítettem és egy vastag aljú lábasban feltettem főni a kókusztejjel, a cukorral és a sóval. Kb 30 perc alatt készre főtt. Ne ijedjetek meg, a rizs össze fog állni, mégis szemes marad, de semmiképpen nem pergős. Aztán pohárba tettem egy keveset a rizsből, erre jött pár szeletke ananász, majd újból rizs és a sort az ananász zárta. Hűtőbe tettem és hidegen fogyasztottuk, de akinek jobban tetszik melegen, próbálja ki úgy is! Az ízhatás hasonló a gyümölcsrizséhez, mégis, a kókusztejben való főzés és a rizs "ragacsossága" egészen más állagot és ízt ad ennek az egyszerű finomságnak! Már alig várom, hogy érett mangóval is kipróbáljam!

Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

  1. Hmmm, étvágyam megvan hozzá, az egyik pohárka viszont hiányzik az étvágy csillapítására!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...