2012. december 21.

Tonkababos forrócsoki pálca

Engem is elért a forrócsoki pálca-láz. Praliné Zsuzsi mindenkit megfertőz, hol a csodás bonbonjaival, hol a fantasztikus szaloncukraival, hol a lélegzetelállító minitortáival, hol pedig a zseniális forrócsoki-pálcáival.
Nekem is megjött hozzá a kedvem, főleg, mert múltkor isteni forró csokit készítettem és gondoltam, igazán csajos gasztro-ajándék lesz a barátnőimnek egy ilyen nyalánkság, amihez csak fel kell forrósítani a tejet/tejszínt, majd a forró itallal leönteni a csokipálca végén lévő mennyei esszenciát, és szépen, lassan elkavargatni a bódító illatú fűszeres csokoládét. Majd a karácsonyfa mellett ücsörögve elkortyolgatni a forró italt.

Hozzávalók:
200 gramm étcsokoládé
1 kávéskanál reszelt tonkabab

a készítéshez:
műanyag feles- vagy kávéspoharak
műanyag vagy fa spatula (papírboltban, gyógyszertárban kapható)


A csokoládét temperáltam, azaz a háromnegyedét felmelegítettem 40-46 fok közötti hőmérsékletre, majd a maradék, nagyon apróra összevágott egynegyed részt apránként a felolvasztott csokihoz adtam folyamatos kevergetés közben, amíg a csokoládé el nem érte a 32 fokot. Ekkor belekevertem a lereszelt tonkababot (amiről már írtam, hogy egy nagyon izgalmas fűszer, aminek illata és íze a fahéj, a vanília, a keserű mandula és a szegfűszeg aromáit egyesíti magában) és alaposan összekevertem (lehet ám másféle jóval is fűszerezni, pl: fahéj, chili).
Fogtam a műanyag pohárkát és konyhai mérlegen a felespohárba 33 grammnyit, a kávéspohárba 66 grammnyi olvadt csokoládét öntöttem, majd pár percre betettem őket a hűtőbe. Ezután nagyon óvatosan mindegyik pohár közepébe tettem 1-1 spatulát és vártam 1 órát, amíg a csoki teljesen megszilárdul és a műanyag pohár elengedi a csokoládét. Ne próbáljuk kifeszegetni, én ollóval levágtam róla a poharakat, mivel az érdes belső réteg "visszafogta" volna a csokoládét kihúzáskor.

A fent megadott mennyiségből 3 db , kb 66 grammos (kávéspohárban elkészített), vagy 6 db, kb 33 grammos (felespohárban elkészített) forró csoki pálcát kaptam.

A kisebb (33 grammos) forrócsoki pálcát 2-2,5 dl forró tejben, a nagyobb (66 grammos) "családi" pálcát 5 dl forró tejben kell szépen, lassan elkevergetni, amíg a csokoládé és a tej teljesen elegyedik egymással.
Jó szórakozást hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...