2012. december 1.

Sütinyalóka, avagy cake pops

Nagy divatja van manapság a kékpopsznak, ahogyan a sütinyalókát illik hívni a modern konyhatündéreknek:-) Nekem valahogy szimpatikusabb a sütinyalóka, ennek olyan "gondtalangyerekkor" és "mostazonnalbefalom" hangulata van. A cake pops meg egy minimál dizájnos konyhában finoman harapdálható édesség. De mindenki hívja csak úgy, ahogy akarja, a lényeg, hogy ismét egy szuper találmány a gyerekeknek azért, hogy még véletlenül se unják meg a jó öreg piskótát.
A sütinyalókát a legtöbbször előre kisütött piskótából készítik (van is egy szuper aszalt gyümölcsös-likőrös karácsonyi süti receptem, ami kiváló alapanyag lehet) , de én most a könnyebb végéről fogtam meg a dolgot, hiszen a mai rohanó világban kell egy "B" terv is, ha az "A" terv kivitelezése hosszadalmas, bonyolult, nyűgös: egyszóval képtelenség elkészíteni.
És, hogy minden szorgalmas anyukának legyen ideje akár karácsonyra, akár az 5 nap múlva a nyakunkon lévő Mikulásra elkészíteni, gyorsan meg is osztom veletek ennek a finomságnak a receptjét.
A süti alapötletét a fiaim kedvenc kókuszgolyójának alapja adta, ezt ízesítettem aztán kedvem szerint.

Hozzávalók 25 darab sütinyalókához:
30 dkg darált keksz
10 dkg porcukor
2 evőkanál kakaópor
3 evőkanál  házi baracklekvár
annyi tej, amennyitől még kemény, de jól formázható lesz a massza

díszítéshez:
étcsokoládé (de lehet tej-, vagy fehércsokoládét is használni)
tört mogyoró
tört pisztácia
cukorgyöngy
színes szórócukor
ezüst szórócukor

A hozzávalókat összekevertem és jó alaposan összegyúrtam, amíg jól formázható masszát nem kaptam.
TIPP: baracklekvár és tej hozzáadása helyett önthetünk hozzá meggybefőtt levét, vagy frissen facsart narancslét és a masszába lehet még aszalt vagy kandírozott gyümölcsöket tenni. De elkészíthetjük a fenti masszát is csak simán és hozzászórunk kókuszreszeléket, darált diót, csokidarabkákat. Felnőtt verzióhoz adhatunk kevés likőrt is, nagyon pikáns lesz tőle a sütinyalókánk. Egyszóval rengeteg variációja létezik ennek az egyszerű kekszes alapnak, ismét csak a fantázia szab határt.

Miután kész lett a massza, előkészítettem a hurkapálcikákból összevágott nyalóka-pálcikákat, valamint egy darab hungarocellt, amibe a pálcikákat fogom szúrni, hogy a gömb formájú kekszmassza ne nyomódjon meg egyik oldalon sem, illetve később a csokiburok is egyenletes legyen.

25 csinos golyócskát formáztam, mindegyikbe beleszúrtam egy-egy pálcikát és beleszurkáltam egymás mellé a hungarocellbe, majd a hűtőbe tettem kb fél órára keményedni. Azután étcsokoládét temperáltam, vagyis 200 gramm étcsokoládé kétharmadát összetörtem és a mikróban 40-46 fok közé melegítettem, közben fél percenként megkevertem, amíg az összes csoki el nem olvadt. Ezután a maradék egyharmad, apróra vágott csokoládét apránként hozzáadtam és addig kevertem, amíg az egész el nem olvadt (ekkor 31 fokosra hűlt vissza a csoki).
A már kicsit megkeményedett kekszgolyókat ebben a temperált csokoládéban forgattam meg és tetszés szerint díszítettem mogyoróval, pisztáciával és mindenféle cukrokkal. Visszatettem a hűtőbe még kb 20 percre, majd pralinékapszlikkal díszítettem és a család elé tettem. Osztatlan sikere volt!

Celofánba csomagolva, dísszalaggal megkötve csodás ajándék lehet minden aprónak és nagynak is!


6 megjegyzés:

  1. Nagyon jópofa és végül is kekszes finomság, szeretik a gyerekek. Mutatósak is, ki kell próbáljam:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, nálunk nem tartott sokáig a 25 darab, a gyerekek imádták! Biztosan lesz a Mikulás csomagjában is. Hajni, ha kipróbálod, kérek szépen képet:-)

      Törlés
  2. Marka, ez nagyon jóóóóóóóóóóóóóó! Felkerült a "listára" - azaz a Mikulás listájára - köszke

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyes vagy! Szépségeseket alkottál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hani, első próbálkozásnak szuper lett, pedig féltem tőle kicsit.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...