2012. december 30.

Omlett

Ciki, nem ciki, én 26 éves voltam, amikor először ettem omlettet! Törökországban nyaraltunk, amikor is a büféasztralos reggeli mellett lehetett kérni különböző tojásételeket is. Én omlettet választottam és vártam a jól megszokott rántottát, de egy egészen más ételt kaptam. Kívül megsült, de belül szaftos, lágy belső fogadott. Ráadásul rengeteg sajtot tettek a belsejébe, amitől még finomabb lett!

Ma reggel gondoltam egyet, és az anyósoméktól kapott 10 gyönyörű és igazi tyúktojást omlettként tálaltam a család elé. Hatalmas sikere volt, a "bármikor elkészíthető" ételek listájára került.

Hozzávalók 1 adaghoz:
5 tojás
1 marék reszelt trappista
1 evőkanál apróra összevágott póréhagyma

bors
1 teáskanál vaj

Az omlettnek van pár alapszabálya. Az egyik, hogy kell hozzá egy széles serpenyő. A másik, hogy a tojásokat kizárólag forró, de nem tűzforró serpenyőbe szabad önteni, különben az alja megbarnul és kiszárad. A harmadik, hogy egyszerre 6 tojásnál többet nem szabad a serpenyőbe tenni, nem lehet túl vastag a tojásréteg, különben nem lesz olyan jó a kemény-lágy összhatás. Itt az a legfontosabb, hogy egy nagyon vékony rétegben megszilárduljon a tojás alja, de a teteje lágy maradjon és egyik réteg se legyen hangsúlyos. Nem kell félni, nem bonyolult, csak ezt a három alapszabályt kell betartani és akkor teljes lesz a siker!

Finoman kell igazgatni, nehogy elszakadjon
A tojásokat sóztam, borsoztam, majd alaposan felvertem egy tálban villával. Ezután lereszeltem a sajtot és összevágtam a hagymát, hogy az omlettet frissen, szaftosan tudjam tálalni!
Aztán elővettem a serpenyőt és beletettem a vajat, és hagytam felolvadni. Amikor a vaj elkezdett kissé habzani, beleöntöttem a felvert tojást és lazán, finoman megrázogattam a serpenyőt, hogy a tojás egyenletesen elfolyjon az egész serpenyő alján. Közepes lángon sütöttem, így kb 30 másodperc alatt megszilárdult az alja, de a teteje még kicsit szaftos, lágy maradt. Közben villával meg-megigazítgattam, de csak óvatosan, hogy vékony maradjon az omlett és ne szakadjon el.
Majd lezártam a gázt, az omlett egyik felére szórtam a marék sajtot és az evőkanálnyi összevágott póréhagymát. Ezután jött a bűvészmutatvány: az omlett egyik felét óvatosan, villával ráhajtottam a közepére, majd a másik felével is ezt tettem, mintegy összecsomagolva a finomságokat.
Tányérra téve azonnal tálaltam!

(az omletten lévő "feltéteket" ízlés szerint lehet variálni: gomba, sonka, előre lepirított bacon és előre megpirított zöldspárga is kerülhet rá)

Baconos-spárgás omlett

1 megjegyzés:

  1. Mi is nagyon imádjuk a tojást reggelire - főleg, ha tuti a tojások eredete :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...