2012. december 3.

Hortobágyi húsos rakott tészta

A mélyhűtőmben volt még a múltkori pulykaszárnyból 2 hatalmas darab, de mivel előzőleg megsütöttem, most úgy gondoltam, valami mást kéne készíteni. Meg is volt az ötlet: legyen pörkölt. De hogy ne a hagyományos pöri+krumpli, vagy pöri+tészta verzió legyen, kombináltam a hortobágyi húsos palacsintámmal és máris egy új, mégis régi étel került az asztalra: pörkölt másképp!
(ha maradt az előző napi pörköltből, akkor bátran készítsétek el abból is!)

Hozzávalók:
2 pulykaszárny
1 vöröshagyma
pirospaprika
majoranna
petrezselyem
só, bors
1 kis pohár tejföl
2 evőkanál finomliszt
10 dkg gomba
30 dkg trappista sajt

Elkészítettem a pörköltet, azaz a vöröshagymát finomra vágtam, kevés olajon megpároltam, majd rászórtam a fűszereket (pirospaprika,majoranna, petrezselyem, bors), alaposan összekevertem és beleforgattam az előzőleg megtisztított és alaposan megmosott pulykaszárnyakat. Majd annyi vízzel öntöttem fel, amennyi éppen ellepi és ezután ízlés szerint megsóztam. Kb másfél órán át főztem, amíg a hús puha nem lett és le nem lehetett választani a csontról.
Ekkor kiszedtem a szaftból a szárnyakat, leszedegettem a húst és a bőrt, a csontokat kidobtam.
A megmaradt prököltszaftot 1 kis poharas tejföl és 2 evőkanál liszt csomómentesre elkevert keverékével besűrítettem.
Majd megfőztem 300 gramm kagylótésztát és kiszedtem egy tálba.


És következett a rétegezés: egy tűzálló jénai tál aljára szedtem egy kevés szaftot, majd erre szórtam a tészta felét, amit beborítottam az összes húsdarabkával, majd rászórtam a reszelt trappista egyharmadát. Ezután beborítottam a maradék tésztával és felöntöttem a besűrített prököltszafttal annyira, hogy majdnem ellepje. (nekem maradt még pörköltszaftom, amit hűtőbe tettem és a héten igyekszem valamilyen ételhez felhasználni.) A tetejére pedig rászórtam a maradék sajtot és már mehetett is a 200 fokos sütőbe. Addig sütöttem, amíg a tetején a sajt el nem olvadt és aranybarna nem lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...