2012. december 20.

Füstölt pisztrángos tarkabab krémleves

Ezt a receptet a halételeiről híres Tarka Bárka gasztroblogon találtam. Imádom őket, hiszen halakkal és tengeri herkentyűkkel foglalkoznak és annyi, de annyiféle receptet tettek már fel, amiből az elmúlt jópár hónapban csemegéztem.
Most egy levest néztem ki magamnak, főként párom kedvéért, akinek a gyengéje a bab. Sajnos én ebben nem osztozom akkora lelkesedéssel, de persze megeszem a babot, csak nem olyan gyakran készítem, mint ahogy életem párja szeretné.
Nos, most mindkettőnknek kedvezek, a bab és a hal párosítása szerintem új dimenziókba fogja nálam helyezni ezt a hüvelyest.
Ugyanis az íze engem teljesen elvarázsolt, és hiába, hogy bableves, mégis méltó helye lehet az ünnepi asztalon is, mivel a füstölt pisztráng ízétől igazán ünnepi lesz az egyszerű bableves íze is!

És ha esetleg most valaki felhördülne, hogy "Jójó, de mégis honnan vegyek füstölt pisztrángot?!", annak elárulom, hogy (többek között) az Aldiban lehet kapni, egészen tűrhető áron.
Úgyhogy most már semmi kibúvó, próbáljátok ki ti is ezt a különleges levest!

A Tarka Bárkán a levesbe melegen füstölt pisztráng került, feltétként pedig hidegen füstölt pisztrángot használtak, de én "sima" füstölt pisztrángot kaptam, így ezt is használom a recepthez. És pár dolgot még kicsit a saját ízlésemre formáztam, de ettől lett "markás" ez a mennyei leves!

Hozzávalók:
200 g száraz tarkabab
2 sárgarépa
1 fehérrépa
fél zellergumó
1 pár szárított zellerlevél
1 babérlevél
2 gerezd fokhagyma
1 kisebb vöröshagyma
1/2 kk. koriandermag
1/2 citrom
100 ml tejföl
200 g  füstölt pisztráng bőr nélkül

bors

A babot előző este beáztattam, majd másnap a zöldségekkel, a koriandermaggal,a babérlevéllel és a fél citrommal feltettem főni másfél liter vízben. Sóztam, borsoztam, majd kb 1 órán át lassú tűzön hagytam bugyogni, hogy a bab teljesen megpuhuljon. Amikor már elég puha volt, hozzáadtam a leveshez a füstölt pisztráng kétharmadát (a maradék egyharmadot félretettem "díszítésre"), majd pár percig együtt főztem a babot a hallal.
Majd a babérlevelet, a citromot kihalászva, az egészet leturmixoltam.

Tálaláskor a maradék pisztránggal és kevés olívaolajjal meglocsolva tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...