2012. december 1.

Csokoládé nyalóka

Az ötlet nem az enyém, megint Praliné Zsuzsi vett rá egy kis csokiszobrászkodásra. Nagyon-nagyon egyszerű és nagyon-nagyon finom. A gyerekek kb 1 perc alatt bemajszolták, imádták, hogy finom és színes és anya csinálta. (A nagyobbik fiam múltkor, amikor az egyik kis barátnője rákérdezett, hogy Ti szoktatok "xy" márkájú csokit venni?, csak annyit válaszolt: "Nálunk Anya csinálja a csokit, nem kell vennünk":-)
Úgyhogy ha más nem, egy ilyen elismerésért már érdemes összecsokizni a fél konyhát, majd elégedetten nyugtázni a kis csibészek nyakig csokis pofiját!

Egyébként celofánba csomagolva kiváló Mikulás-ajándék, de persze egy átlagos hétköznapon is értékelik a gyerekek. És a felnőttekről még nem is beszéltem.

Hozzávalók:
100 gramm ét/tej/fehércsokoládé
tetszés szerinti dekoráció (színes cukrok, apróra tölt magvak, aszalt/liofilizált gyümölcsök ...stb)

A csokoládét temperáltam, azaz a kétharmadát összetörtem és mikrohullámú sütőben alacsony fokozaton, kb 30 másodpercenként megkeverve 40-46 fok közé melegítettem, majd az apróra vágott maradék egyharmad részét a csokoládénak apránként elkevertem a már megolvasztott csokiban, egészen addig, amíg az összes csoki el nem olvadt (ekkorra az étcsokoládé 32 fokos, a tej- és fehércsokoládé 28 fokos lett) Egy sütőpapírt kiterítve kb 6-7 centis csokikorongokat kentem szét egy kanál hátulja segítségével, majd három részbe vágott hurkapálcikákat dugtam a közepükbe, végül megszórtam tetszés szerinti díszítéssel. Hűtőbe tettem és kb negyed óra múlva már húzhattam is le a megdermedt csokikorongokat a sütőpapírról.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...