2012. november 20.

SAD XI. forduló: Narancsos csokoládé mousse

Bonbon Mánia felizgatott egy ma közzétett bejegyzésével: málnás csokimousse-al töltötte meg a bonbonokat!
Na, több sem kellett nekem - bonbonozás ugye legalább egy hétre pihi-státuszban - így pohárkrémet álmodtam. Hétvégén kaptam 1 tábla narancsos étcsokit, az pont tökéletes alapnak, aztán volt itthon még fél üveg házi narancslekvár, meg tejszínhab és persze az elmaradhatatlan Cointreau.
mit is kívánhat még magának az ember egy borongós, párás novemberi estén?

Gyors, egyszerű és isteni, mindenki próbálja ki!

És hogy két légy is legyen egy csapásra, szépen feldíszítettem a pohárkrémeket, amolyan karácsonyi stílusban és be is ugrott róla, hogy éppen most folyik a SAD (Süss, Alkoss, Díszíts) következő, azaz XI. fordulója, amit Trollanyu nagyon ötletesen a karácsonyi díszítés jegyében írt ki!
Íme az én karácsony ízű és külsejű narancsos-csokoládés pohárkrémem!


Hozzávalók:
0,5 dl tejszín
6 db pillecukor
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (én narancsos, 64 %-osat használtam)
1 kávéskanál vaníliakivonat
1 evőkanál Cointreau
2 evőkanál házi narancslekvár
2 dl tejszín habbá verve




A 0,5 dl tejszínt felforraltam, majd beletettem a pillecukrot és olvadásig kevergettem. Aztán jöhetett az étcsoki, a vaníliakivonat, a narancslekvár és a narancslikőr. Alaposan összekevertem és megvártam, hogy kihűljön.
Közben a 2 dl, jól lehűtött tejszínt kemény habbá vertem és a kihűlt csokikrémmel óvatosan összeforgattam.
Poharakba szedtem, sima tejszínhabbal, csokireszelékkel, narancsdarabokkal, cukrozott mogyoródarabkákkal és cukorgyönggyel díszítettem!

Kellemes kanalazgatást kívánok!

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...