2012. november 13.

Pikáns sütőtök krémleves

A sütőtök egészen idáig nem tartozott a kedvenceim közé, de az idei ősz és a kíváncsiságom mindent megváltoztatott. Kezdve a sütőtökös rizottóval, ami annyira ízlett az egész családnak, hogy nemsokára újra el kell készítenem nekik. Aztán csináltam belőle zöldségköretet husi mellé (bejegyzés nemsokára lesz erről is), mennyei volt!

És ott van a vendégség nagynénéméknél, amikor is az első fogás sütőtök krémleves volt. Méghozzá nagybátyám specialitása. Először csak óvatosan szedtem, mondván, nem vagyunk mi akkora puszipajtások a tökkel, de ez a pikáns változat annyira bejött, hogy kétszer is szednem kellett belőle. És persze elkérni a receptet és most Veletek is megosztani!
Laci, újabb különlegességgel bővült a repertoárom és ezt köszönöm Neked!

Hozzávalók 2 személyre:
nagydobosi sütőtök
krumpli
gyömbér
chili

bors

Nem véletlenül nem írtam mennyiségeket, megfogadva nagybátyám tanácsát, ezt a levest érzésre készítettem. Elővettem az 5 literes lábasunkat és a feléig teleraktam apró kockákra vágott sütőtökkel. Majd belevágtam - szintén kockára - 2 közepes burgonyát és belereszeltem 2 evőkanálnyi gyömbért. Majd egy chilipaprika felét kimagoztam és apróra vágtam és ez is ment a "levesbe" .-)
Az egészet felöntöttem annyi vízzel, ami 1 ujjnyival a felhalmozott zöldségek fölé ér és addig főztem, amíg minden hozzávaló jó alaposan meg nem puhult. Botmixerrel krémesre turmixoltam, de elég sűrű lett, így öntöttem még hozzá fél liter vizet, majd sóztam, borsoztam és már kész is volt az isteni, hideg időben igazán testet-lelket melengető sütőtök krémleves.
A tetejére piríthatunk tökmagot (amit a tök pucolásakor bányászunk ki, megmosunk, hagyjuk megszáradni, majd sózzuk és sütőben megsütjük), de én most apróra vágott és ropogósra sütött baconkockákkal és reszelt parmezánnal tálaltam.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...