2012. november 16.

Csicsókás savanyú káposzta krémleves Gabojszától

 Elég sok csicsókát sikerült vennem, és a csicsókás pitébe nem is kellett az összes, így törtem a fejemet, mit is csináljak a maradékból. Aztán eszembe jutott, hogy egyik kedvenc gasztrobloggerem, Gabojsza múltkor fantasztikus csicsóka krémleveseket ajánlott a blogjáról, így körbenéztem újra és már meg is volt a favorit: csicsókás savanyú káposzta krémleves. Nagy szerencsém, hogy Gabojsza elkérte a Kistücsök étterem séfjétől a receptet, különben nem érezhettem volna a csicsóka és a káposzta eme zseniális párosításának eredményét. Persze kicsit változtattam rajta, nem volt hozzá itthon minden hozzávaló, de így is isteni lett!

Gabojsza eredeti receptjét ITT találjátok (rengeteg más finom csicsókás étel receptjével együtt, érdemes ám szétnézni, gyöngyszemek bújnak meg a sorok között:-)

Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
2 evőkanál olaj
300 gramm savanyú káposzta
300 gramm főtt csicsóka
kevés frissen reszelt gyömbér
1,5 liter húsleves alaplé

bors

Legelső lépésként megmostam a csicsókát és feltettem főni. Figyeljünk, mert nagyon gyorsan puha lesz. Majd megpucoltam és félretettem.
Aztán a vöröshagymát apróra vágtam, az olajon megfuttattam és hozzáadtam a káposztát, majd az egészet felöntöttem a húsleves alaplével és addig főztem, amíg éreztem, hogy a  káposzta megpuhult. Ekkor hozzáadtam a megpucolt főtt csicsókát és botmixerrel pürésítettem az egészet. Kevés gyömbért hozzáreszeltem, borsoztam a levest (sóznom már nem kellett).
Tálaláskor kiskanál tejföllel és ropogósra sült hagyma kockákkal tálaltam.
Legközelebb kipróbálom kacsahússal is, mert ez a leves fantasztikus!


Köszönöm, Gabojsza!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...