2012. november 16.

Crema Catalana bonbon

Újabb alkoholos bonbon a láthatáron! Teljesen beleszerettem a likőrökbe, talán éppen azért, mert alapból, csak úgy magában nem igazán iszom meg őket. Viszont így, csokoládéba csomagolva felségesek!
A múltkor, amikor beszereztem a holland tojáslikőrt, akkor bizony megakadt a szemem egy likőrön: Crema Catalana.  Hmmmm, ezt a spanyol édességet (aminek az alapja tejszín, tojás és cukor) már kóstoltam és elvarázsolt, gondoltam a likőr változata sem lehet rosszabb. Nem is tévedtem. Itthon kibontottam, belekóstoltam és igen,  éreztem is azt az igazi ízt, amit annak idején egy spanyol étterem desszertjének első falatjánál.
És már meg is volt a következő bonbon töltelék.

Hozzávalók 30 bonbonhoz:
200 gramm tejcsokoládé
50 gramm étcsokoládé

Töltelékhez:
50 ml tejszín
70 gramm fehércsokoládé
1 kocka tejcsokoládé (hogy sötétsárga legyen a krém színe)
kb 9 cl Crema Catalana likőr

Először a krémet készítettem el, hogy legyen ideje kicsit szilárdulni. Felforraltam a tejszínt, majd hozzáadtam a fehércsokit és az 1 kocka tejcsokit, ami drappossá színezte a krémet. Majd beleöntöttem a Crema Catalana likőrt, jól összekevertem és már hűlhetett is.

Aztán fogtam 200 gramm tejcsokoládét (min. 30 %-os) és a háromnegyedét vízgőz felett egy tálban megolvasztottam. A maradék egynegyed részt nagyon apróra vágtam és apránként az olvadt csokihoz adtam, kevergettem, amíg el nem olvadt. Mire az összes aprított csoki elolvadt, a csokoládém 28 fokos lett , ami tökéletes hőmérséklet a tejcsokis bonbonkészítéshez. A kevergetés pedig elengedhetetlenül szükséges a temperáláshoz, azaz a csoki kristályszerkezetének megváltoztatásához, különben a dermedt csoki nem lesz roppanós és fényes. Ezután a szilikon bonbonformákat egy tiszta ecsettel kikentem az olvadt csokival és a hűtőbe tettem dermedni. Kb 10 perc után megnéztem, a csokihüvely tökéletesen megdermedt, és újra átkentem csokival, nehogy valahol túl vékony legyen és a formából kinyomva összetörjön.

Újabb pár perc dermedés, majd a csokihüvelyekbe beletöltöttem egy kiskanál segítségével a Crema Catalana krémet.
Figyeljünk, hogy a töltelék semmiképpen ne érjen a hüvely fölé, legyen hely a talpnak is!

Ismét hűtőben pihentetés, (de most másfél órán keresztül, hogy a folyós töltelék alaposan megbőrösödhessen!) majd amikor a töltelék megbőrösödött, a maradék tejcsokit mikróban felmelegítettem, majd jól összekevertem és kiskanállal óvatosan a töltelékekre csorgattam, azaz talpakat készítettem.

Ismét hűtő, fél óra múlva pedig szépen kifordítottam a bonbonokat a szilikonformákból. Késsel eligazgattam a kiálló talpszéleket és már kínáltam is a családnak.
Vigyázat, nagyon folyós és nagyon alkoholos:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...