2012. november 21.

Brokkolis-paradicsomos cannelloni

Igen, újra tészta a láthatáron. Ma este ismét hódoltam a tésztaimádatomnak, és újra cannellonit töltöttem. A cannelloni csoda egy tészta. Hosszú cső, aminek az átmérője kb 2 cm és bármilyen finomsággal meg lehet tölteni (pl darált, párolt hússal, ricottás spenóttal, sütőtökös krémmel. Egyszóval rengeteg variációja létezik, amit egy ügyes háziasszony jól ki is használ!

Valamelyik nap elcsíptem Jamie Olivert a TV-ben, ezt az ételt készítette és olyan hihetetlen lelkesedéssel töltögette a tésztát, majd olyan nagy élvezettel szippantgatta a zöldségek illatát, hogy gondoltam: "Ezt muszáj megcsinálnom!"
Irány a piac, szereztem szép brokkolikat, karfiolt anyósomtól kaptam, paradicsomszósz mindig van itthon (akárcsak szardellafilé) és cannelloni is lapult (pár tonnányi) a kamrámban.

Belecsaptam a levsóba (akarom mondani a zöldségfőzésbe) és röpke 1 óra alatt kész is lett ez a mennyei olasz finomság!
Felhívom a figyelmet, hogy végre megint vegakaja a blogon:-)

Hozzávalók:
2 szép fej brokkoli
3 kis karfiolrózsa
1 üveg paradicsomszósz (bármilyen kedvenc: Bertolli, Dolmio...stb)
fél liter tej
50 dkg vaj
2 evőkanál liszt

bors
bazsalikom
6 gerezd fokhagyma
5 szardellafilé (kihagyható)
15 dkg reszelt trappista

Egy lábasba rózsáira szedtem a brokkolikat és beletettem a 3 karfiolrózsát is, felöntöttem annyi vízzel, ami ellepi, megsóztam és kb 20 percig pároltam, amíg meg nem puhult. Aztán leöntöttem róla a vizet.
Amíg a zöldségek főttek, egy serpenyőben kevés olivaolajon megfuttattam a vékony szeletekre vágott fokhagymát és az apróra összevágott szardellafiléket, majd erre öntöttem a már puha, főtt zöldségeket és alaposan átkavartam, szétnyomkodva pépesre a brokkolit és a karfiolt.
Egy tűzálló tál aljára öntöttem a paradicsomszószt, majd elővettem egy habzsákot, beletöltöttem a brokkolis pépet és egyenként megtöltöttem vele a cannellonikat. Majd egy kis edényben felolvasztottam a vajat, hozzáadtam a lisztet és kézi habverővel csomómentesre kevertem, majd felöntöttem a tejjel és addig kevertem, amíg be nem sűrűsödött. Így lett egy szép adag besamel mártásom, amit a cannellonik tetejére öntöttem. Majd az egészet megkoronáztam a reszelt sajttal és már ment is a sütőbe. 200 fokon, 30 perc alatt kész is lett a Pasta!

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...