2012. október 3.

Vaníliás fügelekvár

Újabb fügés finomságot készítettem, bár ez igen egyszerű volt. Nem cifráztam, gondoltam, jó lesz a hagyományos is, de a végén mégiscsak tettem bele egy kis vaníliát, ez nagyon kellemes ízt ad neki, mégsem veszi el a fügés jellegét.

Hozzávalók:
2 kg füge
50 dkg cukor
1 teáskanál vaníliakivonat

A fügéket nagyon alaposan megmostam, a szárukat levágtam és 8 részre összekockáztam, majd egy lábasban feltettem a cukorral főzni. Jó két órán át főztem, amíg a héja teljesen meg nem puhult, aztán botmixerrel összeturmixoltam és jött a dermedéspróba: kistányérra kiskanállal cseppentettem egy keveset a lekvárból, ami pillanatok alatt meg is dermedt. Ebből tudtam, hogy kész a leki. Hozzáadtam a vaníliakivonatot, jól összekevertem és csírátlanított üvegekbe töltöttem. Ezután mehetett a dunsztba, a pihe-puha pokróc alá:-)
Próbáljátok ki, palacsintába, sütibe isteni! De magában is remek nassolnivaló!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...