2012. október 1.

Tésztakosárkában összesült érlelt kacsamell és lila füge

Az Aldiban még mindig sok a füge, így gondoltam, muszáj vennem még 1-2 kilót, mert a fügelekvár igencsak fogyóban, pedig a minap készítettem 6 üveggel.
Szerencsém volt, leakciózták megint (mert kicsit kezdtek megérni:-))) Így beszereztem újabb 2 kilót.
De, hogy ne csak lekvárként végezzék, a szebbeket kiválogattam és sonkás finomságot készítettem belőlük. Az édes-sós ellentét itt is megvan, istenien illik egymáshoz az 5 napig sóban érlelt kacsamell a mézédes fügével. Kecskesajt most nem volt, de legközelebb még az is kerül a kosárkákba!

Hozzávalók:
1 zacskó előre kinyújtott leveles tészta
6 szép füge
18 szelet érlelt kacsamell
1 tojás
reszelt parmezán

A leveles tésztát 6 egyenlő kockára vágtam, mindegyik közepébe tettem 2-2 szelet kacsamellet, majd erre ültettem 1-1 fügét, amiket középen bevágtam, hogy jobban sülhessen.
Majd a leveles tészták széleit összenyomkodtam, amolyan kis batyut csináltam belőlük, sütőpapírral bélelt tálcára tettem, lekentem a felvert tojással és ment is sütőbe. 200 fokon kb negyed órát pirult. Tálaláskor megszórtam reszelt parmezánnal és a tetejére tettem egy kacsamellet.

Jó étvágyat gourmand-ok:-)


2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...