2012. október 29.

Tejszínes, erdei gombás farfalle

Gombaszezon van, de nagyon! Bármikor is megyek a piacra, mindig belebotlok a gombába. Legyen az akár csodás csiperke, vagy friss laska, de főleg a fantasztikus erdei gombák. Azokból most egyenesen áradat van a gombás standokon. És persze jönnek a vevők dögivel, múltkor majdnem negyed órát toporogtam, mire sorra kerültem. Hiába, na, az erdei gombának nincs párja, sem illatban, sem ízben!
Minap vettem párat,ami pörköltként végezte. És olyan finom volt az íze, hogy úgy döntöttem, veszek még egy adagot, amiből hasonló, mégis más ételt fogok készíteni: tejszínes-gombás tésztát!
A felhasznált erdei finomságok ugyanazok voltak, azaz érdes tinóru, fenyőtinóru és őzláb gomba.

Hozzávalók:
60 dkg vegyes erdei gomba
3 gerezd fokhagyma
10 dkg apró kockára vágott bacon szalonna
olivaolaj

bors
2 tojás sárgája (a fehérje mehet a mélyhűtőbe, később Pavlova torta vagy habcsók készülhet belőle)
2 dl tejszín
5 dkg reszelt parmezán

Először is a tejszínt és a tojássárgákat összekevertem egy kis tálkában és félreraktam.
Ezután odatettem egy lábas vizet a tűzhelyre, hogy a tészta és a gombaszósz kb egyszerre legyen kész. Amikor a víz felforrt, beletettem a farfalle tésztát és a használati utasításban írtak szerint kifőztem.
Közben az erdei gombákat megpucoltam: a fenyőtinóruról lehúztam a felső réteget, az érdes tinórut és az őzláb gombát finoman letisztogattam egy kis kefével.
Aztán összevágtam kb 2*1 cm-es darabokra. Ezután egy serpenyőben 1 evőkanál olívaolajon megpirítottam a kockabacont, hozzáadtam a karikákra vágott fokhagymát és hagytam kicsit pirulni, de nem sokáig, nehogy megkeseredjen. Majd hozzáadtam a felszeletelt gombákat és óvatosan átkevergettem, majd sóztam, borsoztam és engedtem, hogy a gomba kifője a levét. Ezután kicsit pirítottam. Eközben a tészta készre főtt, így azonnal átszedtem a gombákkal teli serpenyőbe, kevés főzővizet is adva hozzá (kb 2-3 evőkanálnyit), majd alaposan átkevergettem. Kb 1 perc összefőzés után lezártam alatta a lángot és hozzáöntöttem a tejszínes-tojássárgájás keveréket. Folyamatos kevergetés közben a szósz a tészta forróságától besűrűsödött (vigyázzunk, amikor a tojásos keveréket a tésztára öntjük,már semmiképpen ne égjen alatta a láng, különben rántottás tésztát kapunk.)

Parmezánnal megszórva tálaltam!

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...