2012. október 16.

Rumos-trüffeles bonbon mandulareszelékkel

Mai harmadik bonbonom szintén a Szamos Csokoládékurzusáról való, bár ezt is megbolondítottam, most éppen mandulareszelékkel.
Az alapja az a trüffelkrém, amit a trüffel készítésnél használok, bár most kicsit sűrűbbre készítettem, hogy biztosan megdermedjen. Még nem akarok túlságosan folyós tölteléket, megijesztett a múltkori csokis-mézes folyós töltelék kibuggyanása a rosszul talpalt bonbonjaimnál. Persze a következő bonbonozáshoz már bevállalok merészebb tölteléket is, most jó volt a biztonságos szilárdabb trüffel.

Hozzávalók 30 bonbon elkészítéséhez:
200 gramm étcsokoládé

175 gramm étcsokoládé (lehet variálni: 100 gramm étcsoki+75 gramm tejcsoki)
100 ml tejszín (min. 30 %-os)
kevés rum vagy rumaroma (ízlés szerint)
2 teáskanál mandulareszelék (én a szeletelt mandulát törtem össze apróra)

A tejszínt felforraltam, majd lezártam alatta a gázt és beleraktam az összetört csokoládét. Addig kevertem, amíg a csokoládé teljesen fel nem olvadt a forró tejszínben, majd beleraktam a mandulareszeléket és a rumot és alaposan összekevertem. Hűtőben hagytam megszilárdulni,majd felhasználás előtt kicsit felmelegítettem mikróban, de csak annyira, hogy könnyen tölthető legyen.

A csokihüvelyek elkészítése ugyanúgy történt, mint az előző bonbonoknál, azaz fogtam 200 gramm 74 %-os étcsokoládét (Lidlben véve) és a háromnegyedét vízgőz felett egy tálban megolvasztottam. (maghőmérőn mérve 50 fokos lett) A maradék egynegyed részt nagyon apróra vágtam és apránként az olvadt csokihoz adtam, kevergettem, amíg el nem olvadt. Mire az összes aprított csoki elolvadt, a csokoládém 31,2 fokos lett, ami tökéletes hőmérséklet a bonbonkészítéshez. A kevergetés pedig elengedhetetlenül szükséges a temperáláshoz, azaz a csoki kristályszerkezetének megváltoztatásához, különben a dermedt csoki nem lesz roppanós és fényes, ráadásul pár nap múlva kifehéredik. Ezután a szilikon bonbonformákat egy tiszta ecsettel kikentem az olvadt csokival és a hűtőbe tettem dermedni. Kb 10 perc után megnéztem, a csokihüvely tökéletesen megdermedt, de azért a múltkori vékony hüvelyekből tanulva - biztos, ami biztos alapon - átkentem csokival. Újabb pár perc dermedés, majd a csokihüvelyekbe beletöltöttem egy kiskanál segítségével a trüffeles tölteléket. (nem használtam habzsákot, mivel elég masszív lett a trüffeles töltelék, ráadásul a habzsák száján fennakadtak volna a nagyobb mandula darabkák, így praktikusabb volt kiskanállal tölteni.) Figyeljünk, hogy a töltelék semmiképpen ne érjen a hüvely fölé, legyen hely a talpnak is!

Ismét hűtőben pihentetés, majd 10 perc múlva (amikor a töltelék kicsit megdermedt, a maradék étcsokit egy hajszárító segítségével felmelegítettem (azaz a tál oldalát melegítettem, de csak annyira, hogy az addig rádermedt étcsokoládé felolvadjon) majd jól összekevertem és kiskanállal óvatosan a töltelékekre csorgattam, az ecsettel a tetejét elegyengettem - azaz talpakat készítettem. Ismét hűtő, fél óra múlva pedig szépen kifordítottam a bonbonokat a szilikonformákból. Késsel eligazgattam a kiálló talpszéleket és már kínáltam is a családnak.

3 megjegyzés:

  1. Ámulok és bámulok - nagyon ügyes vagy!!!! Nekem nagyon nem jött össze - törött, mint az ördög.

    VálaszTörlés
  2. Nem lehet, hogy nagyon vékony lett a hüvely? Nekem akkor szokott törni... Próbáld meg vastagabbra kenni az alját meg a falát. Inkább legyen vastagabb az elején, aztán majd kitapasztalod:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...