2012. október 24.

Padlizsánkrém

És ha már a guacamole révén a kencéknél tartunk, egyszerűen muszáj megosztanom életem legzseniálisabb padlizsánkrémjét. Próbálkoztam már sokfélével, de anyósom padlizsánkrémje nekem a legjobb! Amikor először kóstoltam, gyorsan el is kértem a receptet és csináltam is egy nagy adaggal! Most még akad pár szép padlizsán a piacon, úgyhogy tessék lesétálni és elkészíteni ezt a hihetetlenül selymes, krémes, finom és persze egészséges finomságot. Esténként, egy jó film mellé, pirítóson tálalva kihagyhatatlan.


Hozzávalók:
5 közepes padlizsán
1 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma

fehérbors
1 evőkanál citromlé
csipet cukor
1 dl olívaolaj
majonéz

A padlizsánokat sütőben megsütöm, majd lehúzom a héját és a puha belsejét egy edénybe teszem. Ebbe az edénybe rakom még a kockára vágott vöröshagymát és a 3 gerezd zúzott fokhagymát, majd botmixerrel pépesre zúzom. Ezután már csak az ízesítés következik. (És hogy a krém ne barnuljon meg, érdemes fakanalat használni a keveréshez.)
Szóval sózom, borsozom ízlés szerint, persze közben egyfolytában kóstolom. A látvány kedvéért érdemes fehérborsot használni, de persze a fekete is megteszi. Hozzákeverem az evőkanál citromlét is, ha esetleg túl savanyú lesz, egy csipet cukorral ellensúlyozom a savanyú ízt.
És most következik a hüpp-hüpp barbatrükk!
Fogom az olajat és miközben folyamatosan keverem a padlizsánkrémet kézi habverővel (a barnulás elkerülése miatt érdemes szilikonosat használni, bár én most fémmel készítettem és a képen látható az eredmény: csöppet sem barnult a krém), az olajat vékony sugárban hozzáöntöm, de egyfolytában kevergetem a krémet, mintha házi majonézt készítenék. Az olaj így szépen besűríti és olyan krémes lesz, hogy csak na:-)
Ha el szeretném tenni hosszabb hetekre, akkor csírátlanított üvegekbe töltöm (a befőttesüvegeket még a befőzés előtt alaposan elmostam Domestos-os vízben és meleg (kb 120 fokos) sütőben kb 20 percig csírátlanítottam fedővel együtt úgy, hogy egy tálcára állítottam az üvegeket szájával felfelé és mellé tettem a tálcára a fedőkkel együtt),a tetejére annyi olajat öntök, ami ellepi és lezárom jó szorosan. (ezután még nedves dunsztba is tehetjük, de nálam a szeptemberben eltett padlizsánkrém még karácsonykor is jó volt, utána meg már el is fogyott a készlet)

Ha a krémet nem akarjuk eltenni, hanem azonnali fogyasztásra ítéltük, akkor ízlés szerint még majonézzel turbózhatjuk.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...