2012. október 11.

Gombakrémleves


Most, hogy beköszöntött az ősz, és a 20 fok alatti "hideg", én egyre jobban kívánom a leveseket. Pedig nagyon nem voltam leveses, de vagy a korral jár, vagy a főzési mániámmal, minden esetre szinte minden napra jut valami finom folyékony étel is az asztalra.
Nagy kedvencem a gomba és már sokféle gombalevest ettem, a menzás löttytől az osztrák hütték krémlevesén át, nagymamám erdei gombákból összerakott leveséig, de valamiért mindig a krémleves volt számomra a legfinomabb.
Az én legkedvesebb gombalevesem receptjét most megosztom veletek, remélem sok családnak okozok ezzel kellemes perceket!
Jaaa, és tessék kihasználni, hogy itt a gombaszezon és minél többféle gombából elkészíteni.
Én most az egyszerűség kedvéért csiperkét, azaz champignon gombát használtam.

Hozzávalók:
1 közepes vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
50 gramm vaj
500 gramm csiperke gomba/érdes tinoru/fenyőtinoru
1/2 liter zöldség alaplé
1/2 liter tejszín

bors
petrezselyem

A csiperkegombát (6 darabot kivéve, amit később a leveshez fogok megpirítani) megtisztítom a földtől, majd apróra vágom és egy tálba rakom. A vöröshagymát és a fokhagymát apróra vágom, majd a megolvasztott vajon megpárolom a vöröshagymát, később hozzáadom a fokhagymát is. Ezután az összeaprított gombát a hagymára öntöm, alaposan összekeverem, sózom, borsozom és kicsit összepirítom. Majd felöntöm fél liter zöldség alaplével és negyed órán át főzöm. Ezután botmixerrel krémesre pépesítem és felöntöm fél liter tejszínnel. Ha kell, még sózom és megszórom apróra vágott friss petrezselyemmel. Hagyom még egyszer felforrni, majd lezárom alatta a gázt.

A félretett 6 darab gombát vékony szeletekre vágom és tűzforró serpenyőben aranybarnára pirítom.
Tálaláskor a levest a pirított gombával díszítem és ízlés szerint petrezselyemmel is megszórom.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...