2012. október 26.

Erdei gomba pörkölt

A piacon járva ismét találkoztam a gombás nénimmel, akinél most rizike, érdes tinóru és fenyőtinóru volt kitéve, így mindháromból vettem. Gondoltam, lesz belőle gomba krémleves, rizikés rizottó, vasárnap reggel serpenyőben sült gomba pirítóssal és persze készítek egy kevés erdei gombás vajkrémet is.
És, hogy miért is nem jutott eszembe a gombapörkölt? Mert a múlt héten már készítettem érdes tinóru, fenyőtinóru és őzlábgomba keverékéből. És akkor beugrott, hogy ezt még nem is osztottam meg veletek!
Úgyhogy tessék parancsolni, most itt az erdei gomba szezonja (sajnos már csak pár napig, mert nemsokára itt a fagy és az sajnos véget vet a habzsidőzsinek), menjünk a piacra, szerezzünk be bármilyen finom erdei gombát (elég egyféle is) és irány a konyha!

Hozzávalók 2 személyre:
50 dkg erdei gomba (nekem érdes tinóru, fenyőtinóru és őzlábgomba volt a konyhában)
1 vöröshagyma
1 evőkanál liszt
200 ml tejföl
olaj
bors

kakukkfű
pirospaprika

Az erdei gombákat megtisztítottam ( az érdes tinórut és az őzlábgombát csak finoman letörölgettem egy száraz szivaccsal, a fenyőtinórunak lehúztam a héját), a vöröshagymát apró kockákra vágtam.
 A vöröshagymát kevés olajon megdinszteltem, majd hozzáadtam a gombákat és hagytam, hogy megpárolódjanak. Ezután sóztam (ettől még kieresztett egy kevés levet) borsoztam, pirospaprikával és kakukkfűvel fűszereztem. A tejfölbe csomómentesen elkevertem a lisztet, majd ezt is a gombához adtam. Hagytam felrottyanni és már kész is volt az isteni erdei gombapörkölt. Én tésztával tálaltam, de nokedli, tarhonya vagy akár rizs is jól megy hozzá!


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a gombát, most jó idő is van nekik! Köszi az ötletet, remélem szerdán lesz még a piacon

    VálaszTörlés
  2. Én is a szerdában reménykedem:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...