2012. szeptember 29.

Fügés-csokis brownie

Maradt még a múltkori aldis akcióból 4 darab szép fügém, amit féltve őrizgettem. Ma drága barátnőm, Anett látogatott meg, éppen szülinapja is van, gondoltam, ez tökéletes alkalom egy finom fügés finomság elkészítéséhez. Azt tudom, hogy Anett is és én is imádjuk a csokit, így egy fügés-csokis brownie mellett döntöttem.

Hozzávalók:
200 gramm étcsokoládé
200 gramm vaj
3 tojás
250 gramm cukor
1 teáskanál vaníliakovonat
110 gramm finomliszt
1 csipet só
1 kis üveg (125 grammos) ficoco vagy sima fügelekvár
4 érett füge

A csokoládét vízgőz fölött összeolvasztottam a vajjal, majd félretettem hűlni. Eközben egy másik tálban a tojásokat habosra kevertem (fehéredésig) a cukorral és a vaníliával. Amikor a csoki kihűlt (mert ugye nem akarunk csokis rántottát), hozzákevertem a tojásos masszát és alaposan összekevertem. Majd hozzáadtam a ficocot és elkevertem. És ezután belekevertem óvatosan a lisztet is,  amit szintén alaposan, csomómentesen elkavartam.
Sütőpapírral kibélelt tűzálló tálba öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem.
( 20 perc után a vékony karikára szeletelt fügekarikákat a brownie tetejére tettem, majd az egészet visszatoltam a sütőbe 10 percre)

Nem kell megijedni, kívül ugyan kérget kap, de belül ilyenkor még kicsit folyós. De kihűlés után az egész megszilárdul, a belseje ugyan puha marad, de semmiképpen nem folyós.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...